Innovatieve real-time marketing van Nike

17 september 2010, 10:57

Enkele jaren geleden lanceerde Nike het Nike+ programma. Daarbij kan je via een sensor in je schoef, je jogging routes opladen op hun site. Op die manier kunnen sportievelingen zelf hun statistieken bijhouden. Uiteraard is er de mogelijkheid om deze met andere joggers te delen. Nu gaat Nike nog een stap verder. Met hun nieuwe iPhone applicatie, Boom, kan je automatisch aangepaste muziek krijgen bij het sporten. Je geeft aan welke sport je wil beoefenen, daarnaast hoe je traject eruit ziet (x minuten opwarmen, x minuten voluit, x minuten afkoelen) en via iTunes wordt er voor aangepaste muziek gezorgd. Daarnaast integreren ze aanmoedigende boodschappen van de Nike atleten om je aan te moedigen.

Uiteraard is alles ook gelinkd aan Facebook en FourSquare zodat je vrienden op de hoogte blijven van je prestaties en van je huidige locatie. Op die manier kunnen ze naar hartelust aanmoedigende boodschappen versturen. Opnieuw een stap verder op vlak van marketing waar ongetwijfeld heel wat sporters zullen van genieten. De combinatie van het sociale met de gepersonaliseerde muziekkeuze maakt dit een heel aantrekkelijke applicatie.

Steven Van Belleghem
Global CX Thought Leader bij stevenvanbelleghem.com

Steven Van Belleghem is a global thought leader in the field of Customer Experience. His passion is spreading ideas about the future of customer experience. Steven believes in the combination of common sense, new technologies, an empathic human touch, playing the long-term game and taking your social responsibility to win the hearts and business of customers over and over again. Steven is the author of multiple international bestselling books including ‘The Conversation Manager’, ‘When Digital Becomes Human’, ‘Customers the Day after Tomorrow’, ‘The Offer You Can’t Refuse’ and a technology thriller called Eternal.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Paulo Lopes

    Helemaal top, dit is wat je wil! Las ergens dat die GPS het nu ook doet als ie geen bereik ofzo heeft?


    17 september 2010 om 11:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!