Energize Sparkcast 30: Interview Bas van Beusekom (Brand New Day)

Energize Sparkcast 30: Interview Bas van Beusekom (Brand New Day)
, Energize
@klaasweima

Iedereen kent natuurlijk het succesverhaal van Binck Bank. Een prachtig staaltje van disruptieve marketing. Met Brand New Day proberen oudgedienden van BinckBank het kunstje te herhalen. Ditmaal zijn de pensioenaanbieders slachtoffer. En met de recente pers- en publieke aandacht rondom pensioenfondsen kon de timing van de introductie van een nieuwe, transparante pensioenaanbieder eigenlijk niet beter. Ik interviewde het marketingbrein achter de Brand New Day campagne, Bas van Beusekom. Beluister of download het - Engelstalige - interview.

In deze SparkCast (opent in iTunes) beschrijft Bas in een openhartig gesprek zijn geleerde lessen, ambitie en strategie van Brand New Day. Hij maakt overigens een klein foutje, door aan te geven dat de nieuwe inflow honderden miljarden is… dat is een beetje overdreven. Op dit moment is de inflow bij Brand New Day 5 miljard. De totale pensioenmarkt bedraagt enkele honderden miljarden. De SparkCast beantwoordt onder meer de onderstaande vragen:

1. Hoe reageerde de concurrentie op de introductie van Brand New Day?
2. Welke online strategie hanteert Brand New Day bij de aantrekking van nieuwe klanten?
3. Welke resultaten zijn inmiddels beboekt?
4. Wat had Bas anders gedaan op basis van de kennis die hij nu heeft?
5. Wat is de grootste uitdaging van Brand New Day op dit moment?
6. Enkele disruptive marketing tips van Bas, die je kunt gebruiken voor je eigen markt.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.