Onder de titel Merkbeleving met een commercial – werkt dat? (deel 2) heb ik vorige week een artikel gepubliceerd met daarin hoe wij van fonq.nl tot het maken van een commercial zijn gekomen. Het was een lang proces, met veel brainstorms en zoeken naar de juiste partijen. Uiteindelijk kwamen we tot twee filmpjes: een commercial en een bedrijfsfilm. In dit deel gaan we nader in op beide filmpjes en natuurlijk laat ik zien wat uiteindelijk het resultaat is geworden. Let op: dit is een primeur! Jullie zijn het eerste publiek dat deze filmpjes te zien krijgt…
Omdat jullie het eerste publiek zijn, is er nog ruimte voor commentaar. Het commentaar, mits relevant en uitvoerbaar op korte termijn, verwerken we heel graag in de officiële filmpjes. Zo dragen jullie ook een beetje bij aan succes van de commercial en bedrijfsfilm van fonq.nl. Op 12 of 13 augustus worden de definitieve officiële filmpjes gepubliceerd, mét jullie commentaar verwerkt. In elk geval presenteer ik met enige trots onze filmpjes:
De fonq.nl commercial (niet definitieve versie)
De fonq.nl bedrijfsfilm
Credits:
- Concept: Ben Streek, Patrick Kerssemakers
- Productie: Shortfilms
- Regie: Ben Streek, Patrick Kerssemakers
- Modellen: Meike Staleman, Maarten Schofaerts
- Styling: Marian van Weverwijk, Sarah Bouwmeister
Publicatie van de filmpjes
Er is nog iets: dit is voor ons de eerste keer dat we dit doen. Voorlopig draaien we de commercials nog niet op tv, dus moeten we sowieso erg creatief zijn met de verspreiding ervan. Voor het bedrijfsfilmpje moeten we waarschijnlijk nóg iets creatiever zijn. Op internet zijn er gelukkig genoeg mogelijkheden. Maar we zoeken nog naar de meest ideale kanalen om beide filmpjes in weg te zetten. We hopen daarbij ook op een klein viraal effect. Leuk zou zijn als men de filmpjes doorstuurt naar elkaar. Of ze zich hiervoor lenen, dat vind ik zelf moeilijk te zeggen, want ik ben enorm bevooroordeeld ;-). Dus eigenlijk hoor ik graag JOUW idee hierover. Hoe denk jij dat deze filmpjes optimaal hun doel gaan bereiken?
Op onze website
De filmpjes zullen niet worden losgelaten op het web zonder enig referentiekader. We maken op de website een aparte pagina, waar de filmpjes zullen staan met ongeveer dezelfde uitleg als we hier op Marketingfacts hebben gegeven in de laatste 2 artikelen en dit artikel. Opties om te delen zullen aanwezig zijn en ik ga zelf op Twitter in de gaten houden of er reacties komen op de filmpjes. De filmpjes worden ook nog verspreid via Twitter, Facebook, de nieuwsbrieven die we versturen, de homepages van de diverse webshops die we hebben en bij allemaal vragen we om reacties. In de toekomst komen er misschien meer filmpjes en dan ga ik zeker rekening houden met alles wat er over deze filmpjes is gezegd. Beetje crowdsourcing zeg maar. Als je al ideeën hebt voor volgende filmpjes: laat maar horen!
Kort samentgevat onze vragen:
- Wat vinden jullie van de commercial?
- Wat kan er beter?
- Hoe kunnen we viral in gang zetten?
Alvast heel erg bedankt voor de input!