Eerste commerciele inzet Chatroulette: Praatpaal ANWB

Eerste commerciele inzet Chatroulette: Praatpaal ANWB

Na het brekende nieuws over regen en sneeuw met Google móet dit ook even de blogosfeer in: de ANWB mag, samen met Pickle Factory, de eerste commerciële inzet van ChatRoulette op zijn naam schrijven. Deze zomer staat de ANWB op verschillende stranden en festivals door heel Nederland met “De Kletspaal”, want zo heet dat ding. Het is “chatroulette op een ANWB praatpaal”: nog niet eerder vertoond.

Promofilmpje

Hoe werkt het?

Het werkt als chatroulette. Uit het persbericht:

“Je krijgt willekeurig iemand in beeld waarmee je één minuut kunt chatten, voordat je automatisch wordt verbonden met iemand anders. Wanneer het gesprek je niet bevalt, kun je met één druk op de knop het gesprek beëindigen en doorgaan naar de volgende Kletspaal.”

Inzetten op jongeren

“Door deze populaire manier van communiceren te combineren met hét symbool van de ANWB, brengen we de ANWB op een leuke manier onder de aandacht bij jongeren. Dit doen we op festivals en stranden, omdat daar relatief veel jongeren komen”, zegt Guido Lieftink, manager online klantcommunicatie van ANWB.

Het doel van de campagne is om aandacht te trekken voor het merk ANWB en specifiek voor de ANWB Wegenwacht Service voor jongeren. Heel benieuwd of dat gaat werken!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.