Eerste commerciele inzet Chatroulette: Praatpaal ANWB
Na het brekende nieuws over regen en sneeuw met Google móet dit ook even de blogosfeer in: de ANWB mag, samen met Pickle Factory, de eerste commerciële inzet van ChatRoulette op zijn naam schrijven. Deze zomer staat de ANWB op verschillende stranden en festivals door heel Nederland met “De Kletspaal”, want zo heet dat ding. Het is “chatroulette op een ANWB praatpaal”: nog niet eerder vertoond.
Promofilmpje
Hoe werkt het?
Het werkt als chatroulette. Uit het persbericht:
“Je krijgt willekeurig iemand in beeld waarmee je één minuut kunt chatten, voordat je automatisch wordt verbonden met iemand anders. Wanneer het gesprek je niet bevalt, kun je met één druk op de knop het gesprek beëindigen en doorgaan naar de volgende Kletspaal.”
Inzetten op jongeren
“Door deze populaire manier van communiceren te combineren met hét symbool van de ANWB, brengen we de ANWB op een leuke manier onder de aandacht bij jongeren. Dit doen we op festivals en stranden, omdat daar relatief veel jongeren komen”, zegt Guido Lieftink, manager online klantcommunicatie van ANWB.
Het doel van de campagne is om aandacht te trekken voor het merk ANWB en specifiek voor de ANWB Wegenwacht Service voor jongeren. Heel benieuwd of dat gaat werken!
Leuk gedaan van ANWB! Mooie knipoog naar de Wegenwachtservice.
Leuk uitgevoerd door de Pickle Factory! Mooie insteek gekozen om de jongere doelgroep te benaderen!
@Stephan, je hebt helemaal gelijk. Het gaat hier om Nederland. Dank voor de links, ik had nog niet alle voorbeelden gezien.
Het stikt van de chatroulette, er is ook een nederlandse versie namelijk chatroulette88.nl, anders chat je altijd met buitenlanders, doe mij maar eigen land.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!