Marketingfacts Powertalks 10: Online PR (Jan Willem Alphenaar – PowerPR)

8 juli 2010, 05:23

Ook aan PR is de Web 2.0 revolutie niet voorbij gegaan. Maar dat een goede PR nog altijd erg belangrijk is blijkt wel uit de voorbeelden waarbij het goed mis is gegaan. BP, om er maar één te noemen. Wat is er in essentie veranderd? En hoe moet je er als bedrijf, merk, product nu je online PR voeren? Jan Willem Alphenaar (PowerPR) zet in zijn presentatie PR 1.0 en PR 2.0 naast elkaar. Jan Willem gaf deze presentatie tijden de Nationale Marketingdag in Nieuwegein.

Presentatie Jan Willem Alphenaar

Slides Jan Willem Alphenaar

Rene van den Bos
Co-founder DigiRedo bij DigiRedo

Na 4 jaar als dierenarts in de gezelschapsdierenpraktijk (honden, katten en kleiner spul) gewerkt te hebben was ik toe aan meer dynamiek. Die vond ik in de (veterinaire) farmaceutische industrie (Intervet) waar ik mijzelf op de International Marketing afdeling ontwikkeld heb tot marketeer met een grote interesse in marketing communicatie. Het was ook in die omgeving dat ik samen met mijn huidige business partner Erik van der Zijden (ook actief blogger op Marketingfacts) de kracht van de (nu nog) nieuwe media en met name rich media ontdekte. Na wat experimenteren besloten we in 2007 DigiRedo op te richten, met als doel bedrijven en organisaties te helpen hun communicatie te verbeteren door New Media tools in te zetten. Wij richten ons op zowel op externe en interne communicatie, waarbij vooral laatstgenoemde nogal ondergewaardeerd wordt. Ten onrechte! Met veel succes hebben wij in diverse bedrijven podcasting programma's (audio en video) ontwikkeld voor de interne bedrijfscommunicatie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Jan Willem Alphenaar

    @sborsje, sorry voor de late reactie. Ik wist niet eens dat deze video online stond 🙂

    Ik bedoelde eigenlijk meer dat Social Media Releases nog niet veel gebruikt worden en als ze al gebruikt worden zijn ze nog niet optimaal ingevuld.


    13 juli 2010 om 09:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!