Stand van zaken in behavioral targeting (OFT UK)

Stand van zaken in behavioral targeting (OFT UK)

De stand van zaken in behavioral targeting? Ingewikkelde materie maar voer voor marketeers. In november kondigde de OFT (Office of Fair Trading) in de UK aan een marktonderzoek naar behavioral targeting in te zullen zetten. In mei 2010 is dat onderzoek gepubliceerd (”Online Targeting of Advertising and Prices”, pdf), die hadden we hier nog niet gehad. Je vindt het hieronder op SlideShare, 85 pagina’s marktinformatie:

 

MarketingMagazine schrijft:

“...the study concludes the online industry “could do more” when it comes to behavioural targeting. The OFT has said the industry should provide consumers with more comprehensive information about how personal information is collected and used, to avoid the misuse of data.”


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.