Gebruik mobile maps groeit met 44 procent (VS)

28 juni 2010, 05:02

LBS is hot, op het moment dat Foursquare marketing in de Van Dale werd opgenomen én in het Grote Marketinghandboek stoot Gowalla of Feest.je de dienst van de troon. Ok, zó hard gaat het niet, maar LBS en mobile maps en alles wat je daar als bedrijf omheen kunt verzinnen maakt een onstuimige ontwikkeling door. comScore berekende dat het gebruik van mobile mapping in de VS in een jaar tijd is toegenomen met 44 procent; 14 procent van de mobiele telefoongebruikers gebruikt mobiele kaarten (google maps of varianten):

Uit het onderzoek blijkt ook, dat meer en meer gebruikers maps vinden via een applicatie. Daarmee is, aldus comScore, het succes van apps voor de marktpenetratie van mobile maps bewezen.

Mark Donovan, comScore senior vice president voor mobile zegt in het persbericht:

“People are increasingly turning to their mobile phone for maps and directions when on the go. With summer travel season upon us, we expect even more mobile users to access both maps and location-based local search to help them navigate and find geographically relevant information.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!