Vreemde eend Adriaan Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, internationaal spreker en trainer-docent (Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in een focus op pragmatische inspiratie. Senior online strateeg, crossmediaal transitie marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater getipt als nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer.
De excentrieke Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.
@ Frank: Ik tel slechts 2 fails. Ik tel daarnaast 6 (!) slides van de 21 waarin je jezelf, je boek of een bedrijf waarvoor je werkt voor het voetlicht drukt. Mijn beleleving is dat je a. niet kan tellen en b. zelf niet snapt waar je presentatie over gaat (conversatie, meerwaarde bieden, dialoog). Is deze presentatie een poging om een voorbeeld te geven van een 3e social media fail?
Een vermakelijk leerzame workshop van Patrick Petersen bij de Nationale marketingdag onlangs. Hij presenteerde daar 25 tips en fails voor sociale media. Geen wollige onzine maar keiharde feiten en leerpunten.
Wel jammer dat, desondanks dat je een ‘social media expert’ bent, je presentatie ook door een 11-jarige gemaakt zou kunnen zijn. Mocht je enig verstand hebben van marketing hoef ik je vast niet uit te leggen dat je met dit gepruts geen indruk achter laat.
Als je wollige stof helder, boeiend, simpel en concreet kunt overbrengen dan sta je boven de stof! Voor mij de enige krachtsessie op de NMD 2010 die ik heb gevolgd.
Dit is een outtake van Petersen’s presentatie, is de volledige ook (ergens) beschikbaar?
Ik geef kritiek op de manier hoe je als specialist je werk presenteert, lijkt me geen reden om mijn reactie te verwijderen?
@Lars: Jawel hoor. Je kritiek is inhoudsloos, helpt niemand een stap verder, is anoniem, op de persoon en totaal niet opbouwend. Ik wil je comment best weer open zetten, graag zelfs, maar dan hoor ik graag wat jij vindt dat er beter moet aan het verhaal/de presentatie hierboven. Anoniem zeggen dat iets klote is, is een makkie.
@Lars: hij staat weer open.
Whaa! Ik zou óók jaloers worden op zo een overtuigend krachtig verhaal zoals dat van Patrick Petersen.
Video, muziek, veel beelden, cijfers, humor en statements op een goede snelheid mét interactie met een overvolle zaal. Dat is nog een pieken tijdens een powersessie!
Op zijn blog www onlinemarketeer tv is er meer materiaal van zijn #tips en #fails.
Inhoudelijk heb ik geen kritiek gegeven, dat klopt. Ik stel enkel, dat ik vind dat wanneer je marketing gericht bent je zou moeten weten dat je presentatie er niet uit ziet.
Precies dat is mijn kritiek richting ‘social network experts / specialist / coach / consultant / adviseur / entrepreneur’. Jullie spreekt over het web, technieken en marketing, maar ik vraag me daadwerkelijk af of men zich daar ook maar enigszins in heeft verdiept. Het is allemaal net iets meer dan twitter+youtube+hyves = win. Er bestaat ook nog zoiets als strategisch positioneren en toegevoegde waarde creëren.
Tot slot mijn excuses voor het taalgebruik in mijn eerste comment, nu nagelezen was ik vrij kortaf en een tikkie bot.
Het onderwerp Innovation in de Marketing kwam niet heel goed naar voren bij deze nationale marketingdag 2010. Deze presentatie en die van Berenschot waren nog enige hoogtepunten.
jammer dat de opmerkingen over Social Media ook hier weer heel weinig waarde hebben. Gemeenplaatsen alom. Bovendien bieden ze een adverteerder geen duidelijkheid over waarom social media. Dat lijkt me toch het eerste wat je moet behandelen? Ik spel de woorden nog 1 keertje: B-u-s-i-n-e-s-s C-a-s-e
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!