Nuon eerste adverteerder in Out of Office

Nuon eerste adverteerder in Out of Office

Voor de campagne Nuon Huisbeveiliging gebruiken Nuon en Isobar (daar werk ik) een, wat ons betreft dan, nieuwe en ludieke manier van adverteren. Namelijk via de Out of Office e-mailboodschap van vakantievierend Nederland. Daarmee is Nuon de eerste adverteerder die gebruik maakt van dit nieuwe ‘kanaal’. Wie in zijn Out of Office de tekst “Heerlijk ontspannen op vakantie dankzij een goed beveiligd huis?” opneemt, maakt kans om zijn vakantiebudget terug te winnen. Ontvangers van de Out of Office linken vanuit de boodschap op hun beurt naar de actiewebsite www.outofofficeweken.nl. Daar is productinformatie te vinden en kan men zelf ook deelnemen aan de actie.

Nuon en Isobar hebben gekozen voor deze innovatieve inzet door het enorme bereik van Out of Office boodschappen en de directe link tussen boodschap en product. Daarbij is de actie in onze ogen sympathiek en komt de boodschap niet van Nuon, maar van de Out of Office afzender. Naast Out of Office wordt ook display ingezet. De campagne Nuon Huisbeveiliging loopt van 14 juni t/m 31 augustus.

De inzet van Out of Office is de tweede innovatie die we samen met Nuon in korte tijd hebben gemaakt. Eerder werd de eerste re-tweetbanner van Nederland ontwikkeld. Ben benieuwd wat jullie van het concept vinden!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Het lijkt me zeker een innovatief idee, alleen vraag ik me af of het mag gezien de nieuwe emailspam wetgeving. Op de OPTA:

    Let op: Een out of office reply heeft over het algemeen geen commercieel, ideëel, of charitatief doel en valt daarom dus niet onder het spamverbod. Maar: slimme spammers die hun spammail verhullen als een out of office ontspringen niet de dans: zodra een dergelijk bericht wél een commercieel, ideëel of charitatieve inslag heeft is het wel degelijk spam.
    Nu wil ik jullie geen spammers noemen ;) Maar het lijkt me wel een randgevalletje.

    geplaatst op
  • Les 1 voor een goede beveiliging:
    Geef nooit aan niemand door wanneer je op vakantie bent. Dus ook niet aan de NUON...

    geplaatst op
  • Nu jullie het zeggen: Ik had twee zomers geleden een out of office reply met de periode van vakantie mét daarin mijn signature staan, op mijn persoonlijke e-mail adres. Kreeg toen van alle kanten de opmerking dat dat ongeveer het stomste is wat je kunt doen ;)

    geplaatst op
  • @Erik, @Matthijs en @Andre bedankt voor jullie reacties!
    Nog even een reactie op jullie (scherpe:)!) twijfels:

    Spammen
    Het is er Nuon en ons uiteraard niets aan gelegen om de grenzen van het toelaatbare op te zoeken. Laten we voorop stellen dat het niet Nuon is die berichten verstuurt, maar gewoon de gebruiker zelf die zijn out of office aan heeft staan. Maar wij zien het vooral als een ludieke en inventieve manier van mediagebruik, omdat het ook zo’n enorm goede link met het product en de periode heeft. Niets meer en niets minder.

    Voor wat betreft privacy
    Iedereen moet altijd voorzichtig omgaan met je privacy, maar deze actie betreft zakelijke en geen persoonlijk out of office berichten. Uiteraard wordt de deelnemerslijst nergens openbaar gemaakt ligt deze bij ons veilig achter slot en grendel. Feitelijk krijgt de ontvanger van een out of office bericht niets anders te zien dan wanneer hij een eenzelfde bericht zonder ‘advertentie’ zou ontvangen met de mededeling dat iemand de komende drie weken niet op kantoor is. Het is immers tijdens de zomerperiode ook niet moeilijk om dan zelf te bedenken dat de betreffende persoon op vakantie is:)!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.