Online advertising groeit 11 procent wereldwijd tot 2015

Online advertising groeit 11 procent wereldwijd tot 2015

Onderzoek van MagnaGlobal (via: MarketingCharts) voorspelt een aardige groei voor de wereldwijde online advertentie bestedingen van 11 procent. In 2015 zullen de advertentiebestedingen in totaal neerkomen op 103 miljard dollar. Voor 2010 verwacht MagnaGlobal een stijging van 12,4 procent, totaalbedrag komt neer op 61 miljard dollar wereldwijd. Voor 2011 is de groei alweer lager met 11,7 procent.

Paid search is de belangrijkste aanjager van de groei. In 2010 is dit segment verantwoordelijk voor 29,8 miljard dollar, dat is ongeveer 49 procent van het totaal. “Google is the global leader in paid search, although in the fastest-growing paid search markets of China and Russia, the leading paid search providers are domestic players Baidu and Yandex,” schrijft Marketingcharts.

“All other online advertising will account for $31.2 billion, up by 8.7% in constant currency terms and about 51% of total revenue. MagnaGlobal advises that other online advertising is much more diffused, with a handful of global portals, such as Yahoo and Microsoft, and many regionally strong publishers (often associated with print publications) capturing most of that sector’s revenue.”

Online consumentengedrag is niet direct de aanleiding voor de toename van de advertentiebestedingen, analyseert MagnaGlobal. “Rather, a rising number of small, niche-oriented businesses, competitive intensity between advertisers within similar brand-categories, and the increasing online presence of large brands who otherwise prioritize television advertising are all fueling growth in online ad revenues.”


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.