Donderdag 10 juni: Search Marketing Thursday in Utrecht

9 juni 2010, 04:36

Op donderdag 10 juni (morgen) vindt voor de 7e keer Search Marketing Thursday plaats, de 2-maandelijkse zoekmachinemarketing update van IAB Taskforce Search. Locatie: Meeting Plaza (Utrecht). Behandeld worden weer de laatste cases, trends en ontwikkelingen op het gebied van zoekmachinemarketing. De presentaties gaan deze keer in op Search Metrics en Google’s Rich Snippets.

Programma

15.45 – 16.00

Inloop

16.00 – 17.30

“Search metrics” door Erik-Jan Bulthuis, Onetomarket. Het goed doormeten van campagnes wordt steeds belangrijker: als er (veel) geld omgaat in deze campagnes wil je toch ook weten wat er uit komt. Wat zijn nu zinvolle KPI’s voor je search campagne, en hoe richt je deze in? Erik-Jan Bulthuis vertelt het je!

“Google’s Rich Snippets” door Joost de Valk, Orange Valley. U heeft ze vast gezien: waardering onder zoekresultaten, functienamen bij LinkedIn resultaten of zelfs al de in Nederland wat nieuwere event resultaten:

Deze resultaten (rich snippets geheten) worden gemaakt op basis van zogenaamde microformats. In deze presentatie vertelt Joost de Valk u waar deze resultaten door beïnvloed worden, en hoe u ze zelf kunt krijgen.

17.30 – 18.00

SEO Site clinic, waarin u uw website door een expertpanel kunt laten beoordelen op zoekmachine-optimaliatie/SEO en conversieverbeterpunten. Een uitgelezen kans voor kosteloos advies van de beste experts uit de markt.

18.00

Borrel, gevolgd door het eerste Search Marketing Thursday dinner, voor diegenen die het leuk vinden om met vakgenoten een informeel hapje te eten bij een restaurant in de buurt (loopafstand).

Locatie & aanmelden

De Search Marketing Thursdays vinden plaats bij Meeting Plaza in Hoog Catharijne te Utrecht, op ca. 5 minuten loopafstand van Utrecht Centraal. Parkeren kan in één van de 3 garages in de directe omgeving. Klik hier voor de adresgegevens en routebeschrijving. Aanmelden is gratis via de website van de Search Marketing Thursday. Later dit jaar volgen nog kennissessies op 23 september en 18 november.

Wolter Tjeenk Willink
Oprichter / Directeur bij Traffic Builders

Entrepreneur met passie voor digital marketing, oprichter van Traffic Builders: hèt full funnel digital marketingbureau van Nederland. Wolter Tjeenk Willink is regelmatig als gastspreker/-docent te gast bij diverse congressen en opleidingsinstituten waaronder Windesheim Flevoland en Nyenrode Business University. Traffic Builders is hét digital marketingbureau dat gelooft in de kracht van datadriven marketing en merkcommunicatie. Combineer je die twee dingen, dan krijg je een digital marketing strategie waarbij je kanalen en het budget optimaal inzet en de juiste snaar raakt bij je doelgroep. Dus, lees snel verder over onze aanpak als digital agency voor marketing en media. Je bent slechts een paar klikken verwijderd van je eerste kennismaking met Traffic Builders. Goed om te weten: we houden wel van een uitdaging!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Noll

    Ik ben zeker van de partij morgen!

    Tevens ook interessant: Sander Tamaëla (ook van Onetomarket) zal één van de panelleden zijn voor de site clinic.


    9 juni 2010 om 07:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!