ReclameReview: Jupiler

ReclameReview: Jupiler

Jupiler wil de vrijdagavond claimen als DE Jupiler voetbalavond. Want de beste manier om het weekend af te trappen is samen met vrienden, voetbal en een goed glas bier. Jupiler maakt dit samen met rtl7 mogelijk.In de campagne “Vrijdag bij jou!” maken vrienden elkaar op ludieke wijze duidelijk wie deze vrijdag de gastheer gaat zijn. Ik denk dat deze campagne een grote kans heeft om aan te slaan bij de doelgroep. Wat vinden jullie?

Credits:
Bureau:Rich
Editor: Jelmar Hoekstra
Klant: Bas Kuijs, Kevin Vonckx, Joris Janssen
Producer: Reinout Steenhuizen
Regie: Joeri Jansen
Productie: Eyeworks, Rich

De doelstelling:
Claim de vrijdagavond als DE Jupiler voetbalavond. Want de beste manier om het weekend af te trappen is samen met vrienden, voetbal en een goed glas bier. Jupiler maakt dit samen met rtl7 mogelijk.

De uitwerking:
In de campagne “Vrijdag bij jou!” maken vrienden elkaar op ludieke wijze duidelijk wie deze vrijdag de gastheer gaat zijn.

Het oordeel:
Ik denk dat deze campagne een grote kans heeft om aan te slaan bij de doelgroep. De themaregel “Vrijdag bij jou!” kan makkelijk worden overgenomen door vriendengroepen en de situaties uit de vijf commercials zijn grappig en simpel genoeg om ook in het echt te worden nagedaan. Oké, het hele vrienden-en-bier-concept is niet nieuw. Maar de invulling is leuk gedaan. In principe zou deze campagne nog heel lang kunnen lopen (als Jupiler tenminste sponsor blijft van de Eerste Divisie), want er zijn natuurlijk heel veel nieuwe situaties te bedenken om een gastheer aan te wijzen. Ook wordt dankzij de betekenis van de themaregel “Vrijdag bij jou!” heel direct de link gelegd tussen een bepaald moment (vrijdag), een evenement (voetbal kijken), een sociale omgeving (vriendengroep) en een merk (Jupiler). Dat is best knap gedaan als je bedenkt dat het maar korte filmpjes zijn van 20 seconden.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Mooi gedaan. Opzet heeft iets weg van Amstel; 4 vrienden, normale setting...
    In ieder geval heb ik liever dit soort reclames vergeleken met die van Heineken met z'n verwijfde mannen.

    geplaatst op
  • Kan zeker goed aanslaan, hier kunnen ze nog meer van maken door de doelgroep zelf te laten komen met nieuwe inspiraties van zulk soort filmpjes. Het beste 'vrijdag bij jou' filmpje wint een ......... vul zelf maar in.

    geplaatst op
  • Alsof je van biermerk wisselt vanwege een reclame

    geplaatst op
  • Jupiler sponsort de Eerste Divisie en de Belgische hoogste klasse. Met voetbal heeft het dus verrassend weinig te maken. 'Jupiler, het bier voor losers' zou de slogan kunnen zijn, ware het niet dat echte losers Hollandia drinken. Verder is Jupiler Belgisch en Belgen kunnen geen bier brouwen. Kortom: mislukking verzekerd.

    geplaatst op
  • Goed idee en goed uitgewerkt. Alhoewel niet alle filmpjes ven sterk zijn kan dit zeker aanslaan en gaan vrienden met elkaar zulke grappen zeker een keer uithalen als ze afspreken voetbal te kijken.

    geplaatst op
  • Goed uitgewerkt concept inderdaad.

    @ Oscar: Helemaal met je eens, genoeg mogelijkheden om dit op te volgen :-)

    geplaatst op
  • @Eelke, ben benieuwd hoe dit verder zal gaan dan! Kijken of Jupiler dit bericht ook leest, zou zonde zijn om dit te laten schieten. Zoals je kan lezen aan de andere comments staat jupiler er niet zo positief voor!

    geplaatst op
  • dusss...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.