10,8 procent groei in ad spending US

10,8 procent groei in ad spending US

“As Google makes gains, so does a large slice of online advertising. When Google reported a 21% jump in net US ad revenues for Q1 2010—compared with a mere 5.3% gain in last year’s Q1—that was a key signal that the tide was turning.” Dat zegt David Hallerman, senior analist bij eMarketer. Dat bedrijf stelde de voorspelling voor de online advertentiebestedingen voor 2010 naar boven bij naar een groei van 10,8 procent. Maar niet alleen online advertising zit in de lift: zoekmachinemarketing groeit met 15,8 procent, online video groeit met 48,1 procent:

”Overall, the US economy is recovering a bit sooner than last year’s data led us to believe. For example, not only did the GDP increase by 3.2% in Q1 2010, but there was a corresponding 3.6% gain in personal consumption expenditures,” zegt Hallerman. De schatting van IAB en PWC dat de online advertentie-uitgaven neer zouden komen op een groei van 7,5 procent wordt mede om die reden naar boven bij gesteld. “And greater consumer activity is one of the prime motivators for greater advertising spending,” voegt Hallerman nog toe.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.