10,8 procent groei in ad spending US

18 mei 2010, 05:37

“As Google makes gains, so does a large slice of online advertising. When Google reported a 21% jump in net US ad revenues for Q1 2010—compared with a mere 5.3% gain in last year’s Q1—that was a key signal that the tide was turning.” Dat zegt David Hallerman, senior analist bij eMarketer. Dat bedrijf stelde de voorspelling voor de online advertentiebestedingen voor 2010 naar boven bij naar een groei van 10,8 procent. Maar niet alleen online advertising zit in de lift: zoekmachinemarketing groeit met 15,8 procent, online video groeit met 48,1 procent:

”Overall, the US economy is recovering a bit sooner than last year’s data led us to believe. For example, not only did the GDP increase by 3.2% in Q1 2010, but there was a corresponding 3.6% gain in personal consumption expenditures,” zegt Hallerman. De schatting van IAB en PWC dat de online advertentie-uitgaven neer zouden komen op een groei van 7,5 procent wordt mede om die reden naar boven bij gesteld. “And greater consumer activity is one of the prime motivators for greater advertising spending,” voegt Hallerman nog toe.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!