Twitter je bespaartip en maak kans op 15kb of fame

Twitter je bespaartip en maak kans op 15kb of fame

In samenwerking met Isobar (daar werk ik) en Media Republic betrekt Nuon de consument in de campagne om zijn nieuwe energieplatform onder de aandacht te brengen. Om mensen online te activeren zet Nuon ‘Iemand’ centraal. Iedereen kan iemand zijn en het verschil maken. Twitteraars hebben de kans om met hun bespaartip ‘15KB of fame’ te verdienen. Via een Twitterbox op nuonenergiebesparen.nl kunnen bezoekers tips delen over hoe zij zelf energie besparen. Afgelopen vrijdag stond de banner voor het eerst live en op 10 en 14 mei maakt iedereen nogmaals kans op zijn 15KB of Fame. Twitter op deze dagen je energiebesparingstip voorzien van de hashtag #iemand en wie weet zie jij jezelf terug op Nu.nl.

Nuon gebruikt voor haar Energiebesparen campagne als overkoepelend thema ‘Niemand’. Twitter is een 1 op 1 medium dat zich bevindt in het ‘ik-domein’ om die reden is gekozen voor de afgeleide ‘Iemand’. De re-tweet banner biedt iedere twitteraar de mogelijkheid om met de hele wereld te delen wat voor #iemand hij persoonlijk is met betrekking tot tips om energie te besparen: “Ik ben #iemand die”. 

Wanneer een bezoeker vanuit de twitterbox een tip tweet, wordt hier automatisch de hashtag #iemand aan toegevoegd. Is de tip dusdanig interessant, dan wordt deze door de Nuon community manager gere-tweet via het kanaal ‘@NuonEnergie’. Hierna verschijnt de tweet om de 2/3 minuten automatisch in de banner.

 

De ‘user filled banners’ worden op 10 en 14 mei geplaatst op onder andere Nu.nl, Telegraaf.nl, NRC.nl en Volkskrant.nl. De beste bespaartips worden beloond met een energiebesparende lamp. Ik ben benieuwd wat jullie van de actie vinden!


Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.