#TNW: De toekomst van het web is onzichtbaar

29 april 2010, 12:50

Adam Richardson is creative director bij frog design, één van de grotere namen op design gebied (ik ben fan). Ook schreef hij het boek Innovation X. Zijn statement voor The Next Web: De toekomst van het web is onzichtbaar. Waarom?

Wij moesten ons tot voor kort aanpassen aan de computer. Zelf erachter gaan zitten om ons doel te bereiken. Daar komt zichtbaar verandering in. Met mobiele applicaties als Layar die informatie in jouw context plaatst of een Nike+ sensor in je hardloopschoenen. So, what’s next?

“We are at the stage of figuring out how people could use pc’s.”

Het web raakt steeds meer geïntegreerd in ons dagelijkse leven. Waar in het verleden objecten en het web compleet gescheiden waren, zijn ze vandaag de dag al langzaam aan het samen komen.

Wat dat precies gaat inhouden is nog moeilijk te bevatten. Richardson vergelijkt deze ontwikkeling met de jaren ‘80, waar iedereen bij de komst van de ‘personal computer’ ook niet wist wat het nut of de mogelijkheden waren (en zouden worden). In de toekomst zijn web en objecten compleet geïntegreerd. Richardson noemt dit webjects.

Naar de store, niet uit de store.

Als voorbeeld waar we heen gaan laat hij een interactieve store unit zien die frog voor Intel ontwierp. Met als doel om het gemak van een website naar het tastbare te halen. Zelf zag ik enkele maanden geleden deze Augmented Reality Dixi toiletten op de frog design party in Austin. Een geintje van frog, maar ik moest er toch even aan terugdenken:

Te gek toch? Zoals Anderson iemand quote: “The presence should be a beta of the future we would like to live in.” 🙂

Mangrove
Internetbureau bij mangrove.com

Artikelen geschreven door internetbureau Mangrove (nu: We Are You). Verantwoordelijk voor de realisatie van de huidige Marketingfacts website (2012).

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief