Heineken-vazen en de nieuwe PUMA-verpakking

Heineken-vazen en de nieuwe PUMA-verpakking

Wekelijks hier een overzicht van opmerkelijke innovaties,creatieve uitingen en start-ups op Idealize. Deze week onder meer: tv-kijken op een tweede scherm, de nieuwste PUMA-verpakking, robots als gids en start-up Styletrack.

Tv kijken, het is naast internetten nog steeds één van de meest populaire vormen van tijdverdrijf. Maar we bekijken een reportage, serie of film maar vanuit één perspectief tegelijk, waardoor we niet die inhaalmanoeuvre of die passeeractie niet vanuit meerdere camerastanden kunnen bekijken.

Het Massachusetts Institute of Technology kan die situatie veranderen: het heeft een systeem ontwikkeld waarmee tv-kijkers op een tweede scherm op een beeldfragment kunnen inzoomen of vanuit een andere hoek kunnen bekijken.

De techniek, Surround Vision genoemd, is compatibel met draagbare gameconsoles en mobieltjes met internetverbinding, zoals de iPhone.

Heineken-vazen
Tijdens het kijken naar tv halen veel consumenten een sixpack met bierflesjes uit de koelkast. Glasblazer Nick Paul, inwoner van Chicago, bedacht zich echter dat bierflesjes ook omgevormd kunnen worden tot vazen.

Om ervoor te zorgen dat deze creaties een interessant product op de markt vormen, biedt hij ze te koop aan in een originele Heineken sixpack-verpakking.

PUMA-verpakking
Een andere originele verpakking, die deze week de revue passeerde, was de nieuwe schoenendoos van PUMA. Deze bestaat slechts uit een zak en een stukje karton, waardoor het product veel duurzamer is geworden en handiger mee te nemen.

Het ontwikkelen van de nieuwe verpakking, onder de naam van The Fuse Project, duurde liefst 21 maanden.

Bankrobots
Voordat consumenten nieuwe aankopen gaan kopen, brengen sommigen eerst nog een bezoek aan de bank. Maar blijkbaar zijn sommige banken zo kolossaal, dat mensen er geholpen moeten worden om wegwijs te raken.

In Madrid, bij Banco Santander, hebben ze daarom robots gestationeerd die als gids dienst doen. Kies je taal, je bestemming en de robot brengt je naar de plek toe. Intussen is het apparaat intelligent genoeg om voorbijgangers zonder moeite te passeren.

Styletrack
Een interessante start-up die we willen bespreken, komt van een marketingman bij een Nederlandse bank, Steven Biester (@twitsteven).

Biester werkte de afgelopen maanden in de avonduren aan een nieuwe web start-up die de naam Styletrack draagt. Hier kun je niet alleen straatmode etaleren, maar ook waarderen en koppelen aan Facebook en Twitter.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.