SXSW 2010: Nina Hartley – Porn Star, Sex Educator, Social Networker

26 maart 2010, 07:52

Natuurlijk ging ook over sex tijdens SXSW 2010. Nina Hartley, pornoactrice, verpleegkundige en sex educator leidde een panel voor over de impact van het internet en social media op de porno-industrie. Nina gebruikt haar ervaring en kennis, zowel als actrice en verpleegkundige, in seksuele voorlichting die ze geeft. “In de VS wordt op scholen weinig tot geen aandacht besteed aan seksuele voorlichting”, aldus Hartley in onderstaand video-interview:

“Jongeren weten daardoor nauwelijks iets over sex en relaties, over hun eigen lichaam en anticonceptie,” vervolgde Hartley. Porno kijken is dan een manier om meer over sex te weten te komen. Maar dat geeft een vertekend beeld, want porno is niet bedoeld als educatie, maar als entertainment. Dit leidde tot de ‘Nina Hartley Guides’, een serie educatie video’s over sex. En niet zonder succes, want het leverde een trouwe schare fans op. Voorheen kwam ze voornamelijk met hen in contact tijdens diverse conventies, maar nu biedt Sociale Media haar de mogelijkheid om dit frequenter en op veel grotere schaal te doen. Het inspireerde haar tot het starten van de online community Sexwise.me en de online TV show Sexwise.tv dei 29 maart officieel gelanceerd worden.

Rene van den Bos
Co-founder DigiRedo bij DigiRedo

Na 4 jaar als dierenarts in de gezelschapsdierenpraktijk (honden, katten en kleiner spul) gewerkt te hebben was ik toe aan meer dynamiek. Die vond ik in de (veterinaire) farmaceutische industrie (Intervet) waar ik mijzelf op de International Marketing afdeling ontwikkeld heb tot marketeer met een grote interesse in marketing communicatie. Het was ook in die omgeving dat ik samen met mijn huidige business partner Erik van der Zijden (ook actief blogger op Marketingfacts) de kracht van de (nu nog) nieuwe media en met name rich media ontdekte. Na wat experimenteren besloten we in 2007 DigiRedo op te richten, met als doel bedrijven en organisaties te helpen hun communicatie te verbeteren door New Media tools in te zetten. Wij richten ons op zowel op externe en interne communicatie, waarbij vooral laatstgenoemde nogal ondergewaardeerd wordt. Ten onrechte! Met veel succes hebben wij in diverse bedrijven podcasting programma's (audio en video) ontwikkeld voor de interne bedrijfscommunicatie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!