SXSW 2010 - Brian Solis: Organisaties moeten ‘socialiseren’.

SXSW 2010 - Brian Solis: Organisaties moeten ‘socialiseren’.

Dat Sociale Media het communcatielandschap aan het veranderen is, begint nu ook in het bedrijfsleven door te dringen. Maar een Facebook groep of Twitter account is nog geen garantie tot succesvol participeren in de communities van je klanten. Daar is meer voor nodig. Engagement, volgens Brian Solis, Principal bij Futureworks en een van de grote geesten in de sociale media. Solis: “Als bedrijf of als merk moet je op zodanige wijze aan de conversaties deelnemen dat je voor hen niet alleen van toegevoegde waarde bent, maar dat je je klanten tevens betrekt bij je marketing en service activiteiten.” Hieronder het video-interview:

Sociale media gaat hierdoor een enorme impact krijgen in de organisatiestructuur van een bedrijf. “Ieder onderdeel van de organisatie, dat ook maar in de geringste mate beïnvloed wordt door de buitenwereld zal moeten ‘socialiseren’, zegt Solis. Op den duur zullen social media instrumenten net zo mainstream worden als e-mail nu, maar daarvoor zal de organisatie wel door een cultureel veranderingsproces moeten.


Solis was bij SXSW voor de promotie van zijn boek ‘Engage’, naar eigen zeggen het boek wat verder gaat daar waar alle andere boeken over social media stoppen. “Er is geen boek dat zo diep ingaat op hoe je Social Media implementeert, meet en analyseert als Engage,” zegt Solis zelfverzekerd.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Deze trend is ook waarneembaar bij beursgenoteerde bedrijven. Steeds meer bewegen zij zich op sociale netwerken, hebben een blog en stellen zelfs delen van hun onderneming open, zoals Philips heeft gedaan met het kennislab.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.