Traffic4u lanceert eigen bidmanager: TrafficSAM

16 februari 2010, 09:21

Traffic4u introduceert vandaag TrafficSAM: een technologie die het managen van Search Advertising campagnes efficiënter en rendabeler moet maken. TrafficSAM kan gegevens uit de backoffice (CRM, omzetgegevens) koppelen met Google Adwords, Yahoo en analytics data. Het systeem is ontwikkeld door Traffic4u zelf en is nu al in gebruik bij enkele grote adverteerders. “De grote geteste systemen zijn gebaseerd op het black box principe. Het systeem maakt alle beslissingen op basis van vooraf ingestelde rendementsdoelstellingen. Wij zagen dat de meeste adverteerders graag de controle willen behouden en willen leren van hun campagne. Alleen dan kun je de markt out performen en op lange termijn constant meer omzet uit je campagne genereren”, zegt Gert Jan Munneke, directeur van Traffic4u in het persbericht van vanmorgen. Hier meer informatie op de website van Traffic4u.

TrafficSAM

Traffic4u is in 2006 begonnen met het ontwikkelen van TrafficSAM. Door de internationale campagnes van haar opdrachtgevers, nam de behoefte aan een technologie die het managen van de omvangrijke campagnes kon vergemakkelijken toe. Er is eerst uitgebreid getest met bestaande bidmanagers, die automatisch het gehele biedproces overnamen.

Technologie

Uit het persbericht:

“Het gegeven dat het belang van Search Advertising voor bedrijven toeneemt, is intussen al jarenlang een trend. Budgetten groeien, campagnes bevatten steeds grotere hoeveelheden keywords, er wordt geadverteerd in meerdere landen en vaak in meerdere zoekmachines. Met dit toenemende belang, groeit ook het besef dat er moet worden aangestuurd op verschillende bronnen. Veel belangrijke data kan gehaald worden uit het Web Analytics pakket en de backoffice. Door de campagnes mede aan te sturen op bijvoorbeeld daadwerkelijk gerealiseerde omzet, voorraad of beschikbaarheid, worden deze steeds winstgevender, maar ook steeds complexer. Traffic4u verwacht dat marketing intelligence systemen een onmisbare rol zullen krijgen in het managen van online marketing campagnes.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!