Ingrid Archer: B2b-marketing is wél sexy

15 februari 2010, 09:44

Nee, b2b-marketing is niet sexy. De salestrajecten zijn lang, het gaat om giga-bedragen voor lange, lange termijnen en het gaat niet om kekke b2c-merken als Nike of Apple. En toch… vindt Ingrid Archer van SpotOnVision dat b2b-marketing, de marketeers die ermee bezig zijn én de acties veel meer aandacht moeten krijgen. Dat ze dat vindt, is logisch, want SpotOnVision is een b2bmarketingbureau. Een gesprek over b2b-marketing, over Seth Godin (die komt spreken op het b2bmarketingforum op 31 maart) en over hoe je hem naar Nederland haalt.

Kwestie van bellen en onderhandelen, zegt Archer over het naar Nederland halen van Seth Godin. Godin wordt en is natuurlijk de publiekstrekker van het event. Maar, zegt Archer, het wordt een vol programma met b2b-marketing experts. ‘Allemaal onderwerpen waar een typische b2b-marketing of communicatie manager dagelijks mee te maken heeft.’

Er wordt altijd over consumentenmerken gepraat in de media en op de blogs, vindt Archer. “Wij willen b2b in de spotlight zetten omdat het echt een interessant vak is waar heel veel interessante marketingkanten aan zitten.” Hoe doe je dat dan, b2b-marketing sexier maken? Archer: “De producten die b2b’ers verkopen zijn vaak niet zo sexy. Wat we vooral willen doen is kijken of we de manieren waarop ze marketing en sales doen wat meer in de spotlight te zetten. Dat doen we onder anderen door het uitreiken van awards op 31 maart.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!