BMW gaat social op YouTube en adverteert op SBS6

15 februari 2010, 06:07

‘BMW is Joy’. Dat is de nieuwe pay-off van BMW die vandaag de wereld en Nederland in geschoten zal worden. Vanavond, 15 februari 2010, om 20.29 zal een verlengde versie van onderstaande commercial (sinds gisteravond 19.30 op YouTube te vinden, aangeslingerd via Twitter, e-mail, LinkedIn en blogs) op SBS6 worden uitgezonden. Het is de eerste keer dat BMW Group Nederland social media officieel een kans geeft, na ruim 10 jaar wordt er door BMW Group weer aandacht besteed aan het merkimago via traditionele media. De strategie aldus: buzz creëren via social een dag vantevoren met een filmpje (nu 287 keer bekeken) en dan een dag later pas live op nationale televisie (waarom eigenlijk, nog?). Een voorzichtig stapje, maar het begin is er…

“Wereldwijd heeft BMW Group voor haar merk BMW een nieuwe reclamecampagne gelanceerd. Nu, voor het eerst in Nederland! De laatste keer dat BMW met een TV campagne op de nationale televisie kwam, is alweer 4 jaar geleden. Na meer dan 10 jaar wordt er aan de hand van een crossmedia aanpak, Social Media meets Traditional Media, wederom aandacht besteed aan het merkimago van BMW. ´BMW is Joy´, ´Plezier heeft een toekomst´ en ´BMW maakt rijden geweldig´. Allemaal gebaseerd op het succes van de EfficientDynamics technologie: Meer vermogen met minder verbruik. Kijk voor meer informatie op www.bmw.nl en www.press.bmwgroup.nl.”

Bovenstaande quote is de beschrijving bij onderstaand filmpje (waar het allemaal om gaat) op YouTube:

Nee, spannend is het allemaal nog niet echt helemaal. Daniëlle Schouten schrijft op Molblog:

“Toch is dit wel het moment dat BMW Group Nederland social media officieel een kans geeft. En we hopelijk binnenkort meer op dit vlak gaan zien van het merk. Dat het zich open durft te stellen. Niet alleen zendt en luistert, maar ook de interactie aangaat en aanjaagt en op speelse wijze consumenten en fans online voor zich weet te winnen.”

Marlie van Doorn, tegenwoordig jr. coördinator Public Relations, zette in november al de eerste social stappen bij BMW. Remco Janssen schreef er dit artikel over: “Moet BMW zijn digital press release wel digitaal verzenden?”. Van Doorn mag BMW nu verder brengen in de wereld van de social media, ik ben benieuwd wat er nog volgt. Zie ook: “Automotive en Social Media: Onnodig moeizaam huwelijk”.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Danny Verhoeven

    Ben benieuwd of ze social media ook in de website gaan integreren. Als ze dit filmpje op de website plaatsen en andere “Embedden” de video ook dan heeft het een grote kans dat het in Google wordt opgenomen waardoor het bereik nog groter wordt.


    15 februari 2010 om 07:16
    evroekel

    Ok mooi om te zien dat groot merk als BMW social media ook ontdekt, alleen jammer dat het nog niet verder komt dan social media inzetten om te seeden/pluggen.

    ’t zou mooi zijn als ze binnenkort een stapje verder gaan en de dialoog aangaan, zoals Daniëlle ook al hoopt. Met zo’n merk en de nodige fans moet er toch wat moois op te zetten zijn wat verder gaat dan dit.


    15 februari 2010 om 18:54
    swaen viddeleer

    goed verhaal, lekker kort ook…


    29 oktober 2015 om 16:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!