SparkCast: Energize interviewt Jim Stolze

SparkCast: Energize interviewt Jim Stolze
, Energize
@klaasweima

Op Marketingfacts is Jim Stolze geen onbekende. Een snelle zoekopdracht brengt zijn posting over communities naar boven en vind je bijvoorbeeld artikelen over zijn maand ‘sabbatical’ in offline land. Maar wat doet hij nog meer? En hoe komt een Nederlander terecht op het TED-podium? Reden genoeg voor om hem eens voor de microfoon van de Sparkcast te vragen.

Stolze is naast schrijver van het boek “Hoe overleef ik mijn inbox” en spreker op (internationale) congressen, een boardroom consultant op het gebied van internet strategie en business development. Hij is medeoprichter van internetbureau Toscani. Maar de meesten kennen Jim van het spraakmakende wetenschappelijk onderzoek onder de naam Virtual Happiness project.


Foto genomen tijdens TheNextWeb 2009 door Anne Helmond.

Voor het Virtual Happiness project onderzocht hij de diepere drijfveren van mensen op internet wat hem onder meer vermeldingen op Wikinomics opleverde, maar ook een uitnodiging om zijn bevindingen te delen op de beroemde TED conferentie in Californië. Negen maanden later bracht hij TEDx naar Amsterdam.

Ik interviewde Stolze in Dauphine voor de Energize SparkCast. We spraken over zijn achtergrond, over podccasten, zijn passie voor internetmarketing en onderzoek. Beluister hier de SparkCast. In het -Engelstalige- gesprek o.a. de volgende onderwerpen:

  • 1. “What led to the spread of TED?”.
  • 2. Wat zijn de beste TED talks, die je moet horen?
  • 3. Wat zijn de succesfactoren geweest van TEDx Amsterdam?
  • 4. Wat wil Jim anders doen dit najaar?
  • 5. Wie staat op het verlanglijstje van Jim voor TEDx Amsterdam dit jaar?

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.