Nielsen: 82 procent meer tijd naar social networks

28 januari 2010, 07:28

Wereldwijd zijn consumenten in een jaar tijd 82 procent meer tijd gaan besteden aan social networking sites als Facebook en Twitter. Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen (via: MC). In december 2008 besteedden consumenten nog gemiddeld 3 uur aan social networking, in december 2009 is die tijdsbesteding opgelopen tot 5,5 uur. Het aantal unieke bezoekers steeg met 27 procent, van 242 miljoen in december 2008 tot 307,4 miljoen in december 2009. Twitter groeide met 579 procent van 2,7 miljoen unieke bezoekers in december 2008 naar 18,1 miljoen unieke bezoekers in december 2009.

Hierboven zie je de statistieken van de besteedde tijd en de unieke bezoekers, zoals onderzocht door Nielsen. Hieronder zie je de opkomende domininantie van Facebook en het tanend belang van MySpace en de gigantische opkomst van Twitter in de VS:

In December 2009 registreerde Facebook ongeveer 110 miljoen unieke bezoekers, dat is een stijging van 100 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Myspace, nog steeds het op één na populairste social network in de VS, zag de unieke bezoekers dalen met 17 procent. Twitter groeide met 579 procent van 2,7 miljoen unieke bezoekers in december 2008 naar 18,1 miljoen unieke bezoekers in december 2009.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!