Nielsen: 82 procent meer tijd naar social networks

Nielsen: 82 procent meer tijd naar social networks

Wereldwijd zijn consumenten in een jaar tijd 82 procent meer tijd gaan besteden aan social networking sites als Facebook en Twitter. Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen (via: MC). In december 2008 besteedden consumenten nog gemiddeld 3 uur aan social networking, in december 2009 is die tijdsbesteding opgelopen tot 5,5 uur. Het aantal unieke bezoekers steeg met 27 procent, van 242 miljoen in december 2008 tot 307,4 miljoen in december 2009. Twitter groeide met 579 procent van 2,7 miljoen unieke bezoekers in december 2008 naar 18,1 miljoen unieke bezoekers in december 2009.

Hierboven zie je de statistieken van de besteedde tijd en de unieke bezoekers, zoals onderzocht door Nielsen. Hieronder zie je de opkomende domininantie van Facebook en het tanend belang van MySpace en de gigantische opkomst van Twitter in de VS:

In December 2009 registreerde Facebook ongeveer 110 miljoen unieke bezoekers, dat is een stijging van 100 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Myspace, nog steeds het op één na populairste social network in de VS, zag de unieke bezoekers dalen met 17 procent. Twitter groeide met 579 procent van 2,7 miljoen unieke bezoekers in december 2008 naar 18,1 miljoen unieke bezoekers in december 2009.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.