Professor David Chrystal: “94% van de online advertenties zijn nutteloos”

Professor David Chrystal: “94% van de online advertenties zijn nutteloos”

Tijdens het IMME event in de Jaarbeurs van Utrecht gingen we op zoek naar de meest markante spreker van het interactieve event. Professor David Crystal was verbonden aan de Universiteit van Cambridge en dankt daar zijn nette Engelse accent aan. Op het IMME presenteerde hij een duidelijk statement: ‘94% van de online advertenties zijn nutteloos’. Als professor in de Linguistics heeft Chrystal zich bezig gehouden met onderzoek naar semantic targeting van online advertenties. Nog te vaak zien we advertenties voor voetbalproducten geplaatst staat op een tennisportal. Hartstikke leuk dat Adsense van Google; de technieken van Crystal reiken verder en positioneren je display-ad nog relevanter.

Excuses voor het geluid, we hadden nét een nieuwe microfoon die wat gevoeliger bleek dan verwacht (zet het volume even laag en dan gaat het wel).


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Meer informatie over de toepassing van de technologie waar prof. David Crystal het over heeft voor gedetailleerde semantische targetting valt te lezen op iSense. En betreffende het voorkomen van advertentiemisplaatsingen en derhalve imagobescherming op [url=http://www.adpepper.nl/index.php?id=3476[/url].

    geplaatst op
  • Zal je net zien dat ik de tweede url verkeerd intyp ;-)

    Bij deze de juiste link naar de informatie over imagobescherming gedurende een online advertentiecampagne Sitescreen .

    geplaatst op
  • Ik vindt het ook respectloos tegenover je bezoekers als jij advertenties op je website laat plaatsen die niet relevant voor ze zijn.

    Je doet het dan alleen om de advertentie inkomsten maar deze worden gebaseerd op de bezoekers die je uiteindelijk kwijt zal raken hoe meer advertenties op je website plaatst.

    geplaatst op
  • Tegenwoordig zie je zelfs ads voor filmpjes staan die over pedofilie of andere nare onderwerpen gaan.
    Media bureaus die maar wat aanklooien.
    Laatst een Opel filmpje voor een filmpje dat ging over een serie verkrachter.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.