10 dominante digitale tactieken voor 2010

10 dominante digitale tactieken voor 2010

Op iMediaConnection hebben ze halverwege december deze lijst met dominante digitale tactieken voor 2010 voor marketeers opgesteld. Omdat het lijstjes regent dezer dagen, en het dat ook vandaag zal blijven doen hier op Marketingfacts, hieronder de tien ‘tactieken’. Sommige voorspelbaar (zet in op social media en wees transparant en eerlijk), anderen minder voor de hand liggend (maak gebruik van je POV-power, juist, ik moest even zoeken).

  1. Social Media is een marathon, geen sprint. Denk niet in quik wins maar denk in waardevolle, langdurige contacten op social media.
  2. Zet in op Mashups. ‘Smoking hot,’ denken ze bij iMediaConnection: een mashup helpt marketeers hun social media inspanningen naar een (nog) groter publiek te brengen
  3. Zet in op Apps. Er komen er meer en meer in 2010: steeds meer merken maken de stap en hebben al laten zien dat het werkt voor brand engagement.
  4. Meten!. ‘Track every second,’ schrijven ze bij iMediaConnection. Maak gebruik van iedere online monitoring tool die je te pakken kunt krijgen.
  5. POV-power. ‘While lots of brands raced into social media in 2009, few established true connections with their targets.’ Laat zien waar je als merk voor staat (POV = point-of-view).
  6. Stel jezelf kwetsbaar op en wees eerlijk. Open deur, maar het staat er nog maar eens.
  7. Print is niet dood: wie weet is 2010 het jaar van de comeback. Nog steeds bereikt print gigantisch veel mensen. Als je dat wilt: gebruik het.
  8. Zet in op online video.
  9. Mobile! ‘In 2010, smartphone penetration should rise to at least 25 percent (from 17 percent in Q2 ‘09), making it a lot easier to deliver a rich mobile experience worthy of consumer attention.’
  10. Attitude is everything! Wees positief, daar houden mensen van (lekker Amerikaans, maar misschien wel de juiste mentaliteit).

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Ik vind het eigenlijk nogal een erg vaag en open lijstje, meer een overzichtje van bestaande trends in 2009 (en ver daarvoor in sommige gevallen) dan vooruitkijkend naar 2010. Kijk het lijstje nog maar eens goed door. Zet achter elk punt voor de grap eens "...want dat was in 2009 nog niet zo". Lees het lijstje eens hardop voor.

    (en Tactieken associeer ik persoonlijk meer met veldslagen, niet met positief aandacht krijgen)

    geplaatst op
  • dag Matthijs - lijstje is goed, ook in 2010 positief blijven , wie zeurt schrijft zelf een lijstje voor 2010
    hou stand, groet Dick

    geplaatst op
  • @Max R.: Mhja, misschien wel veel open deuren inderdaad. Zijn inderdaad wel trends die al in 2009 zijn begonnen en mogelijk in 2010 echt tot wasdom komen. We gaan het merken, maar zelf ben ik wel dol op dit type lijstjes. Zeggen wel iets over de markt, wat mij betreft!

    @Dick: Dank, maar ik ben dol op kritische comments, hoor! Dat houdt ons allemaal mega scherp. Ook en juist in 2010! ;)

    geplaatst op
  • @Matthijs: ik denk dat het meer over marketeers zegt dan over de markt. Maar dat ben ik.

    Punt is, "ik" is in dit geval wel een consument, de doelgroep. Als ik bij een flink deel van het marketing-werk zoiets heb van "ja, leuk, maar kijk eens hoe ver mijn bullshit-detector hier uitslaat!", dan kun je ook niet echt van een succes spreken.

    Toch?

    @Dick: inhoudelijk ingaan op wat ik zeg wint het van alleen maar "als je het zo goed weet doe je het zelf maar beter" roepen. Dat geldt nl. ook voor jou dan. =]

    geplaatst op
  • wie zeurt schrijft zelf een lijstje voor 2010
    Waarom?

    geplaatst op
  • wie zeurt schrijft zelf een lijstje voor 2010
    Waarom?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.