The Phone Box Experiment van Skype

4 december 2009, 07:14

{title}

Hoe genereer je andacht voor de lage kosten voor het bellen via Skype naar vaste telefoonlijnen? Je huurt The Viral Factory in en geeft een ‘go’ op een gewaagd maar niet uniek concept. ‘Wilderness Man’ Rob Cavazos kampeert tien dagen naast een zeer afgelegen telefooncel, ergens in Spanje. Via de site PhoneboothExperiment.com is hij te volgen. Je kunt hem bellen, en dat gebeurt. Cavazos heeft van over de hele wereld al telefoontjes ontvangen. Het experiment is gebaseerd op de Mojave phonebooth; een vaste telefooncel in de Mojave woestijn in California, 24 mijl van de dichtstbijzijnde snelweg (zie ook deze site). Tip via het onvolprezen M! nieuws melden.

‘Wilderness Man’ Rob Cavazos heeft geen idee waar hij is. “I landed in an airport in the south of Spain and beyond that I don’t know anything. There is nothing around. We’d been driving through a stretch of nothingness.”

Op de site staat uitleg over bellen met Skype, hoe het werkt en wat het kost. Het is een internationale campagne, Cavazos spreekt meerdere talen. Op Gadgetreport.com lees je dat de makers van The Viral Factory hadden beloofd dat er integratie zou komen met social networks to spread the word. Die integratie ontbreekt, mooi dom.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Johan – Skype Buzz

    Wat is dit een ontzettend wazige campagne van Skype. De meeste mensen zullen het Mojave phone booth verhaal niet kennen en als je dan op de site komt is het echt allemaal volslagen onzinnig. Het is misschien een leuk berichtje voor een aantal marketingsites, maar een virale topper zal dit imho nooit worden.


    5 december 2009 om 15:08
    mgvandenbroek

    @Johan: Ja, het is een leuk berichtje, ik vind het idee en de actie echt heel tot de verbeelding sprekend. En dat het een beetje wazig is, dat ben ik eigenlijk wel met je eens. Of dit een virale topper is weet ik niet. Even in de gaten houden of we ergens stats vandaan kunnen halen. De actie is nu wel zo ongeveer op zijn einde, denk ik.


    6 december 2009 om 14:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!