• Mobile
    wordt gesponsord door

‘Web TV is standaard van een nieuwe generatie’

‘Web TV is standaard van een nieuwe generatie’

Web TV is booming. Zo veel is wel duidelijk na het mini-symposium dat Quadia en Adobe op 26 november in Amsterdam organiseerden. Consumenten kijken immers steeds meer tv via internet. Zo verwacht Cisco dat video in 2012 30% uitmaakt van alle internetverkeer. Nu is dat nog 5%. In de b2b-markt gebruikt 42% van de bedrijven dit jaar web tv. Dat is een groei van 10% ten opzichte van vorig jaar. Uit onderzoek van comScore blijkt dat merken die online video inzetten 25-40% meer sales kennen dan met andere vormen van adverteren. Na jaren van user generated content is de opmars van company generated content onmiskenbaar.??

Nico Verspaget, algemeen directeur van Quadia kwam met een duidelijke waarschuwing: “Web TV kan een sterk medium zijn in iedere fase van de customer life cycle, maar formuleer vooraf een concrete zakelijke doelstelling. Uit ervaring blijkt dat resultaat bovendien pas wordt geboekt bij een interactief web TV format en integratie van vorm, inhoud en techniek.”

Meerdere platforms

Joris Kok, hoofd ABN AMRO TV, liet geen twijfel bestaan: “We realiseerden ons in 2007 dat video de standaard is van een nieuwe generatie. Daarom moesten we meer doen met allerlei vormen van video, variërend van live webcasts van seminars en beleggingsadviezen tot een proef met video op mobiele telefoons en exclusieve content via onze sponsorships. Tegelijk moest productie en distributie efficiënter en bij voorkeur over meerdere platforms. Inmiddels is ABN AMRO is een content fabriek en realiseren we 500.000 views op jaarbasis.”

Content protection

Klaasjan Tukker, business development manager van Adobe liet diverse voorbeelden zien van video sharing websites en delayed viewing portals. Zijn hilarische online ‘kinderen-voor-kinderen karaoke’ was voor velen een eye-opener op het gebied van interactiviteit. Tukker schetste kort de huidige uitdagingen voor web tv: “Bereik, branding, business [“monetization”], content protection en quality of delivery.”

Pudding

Veel ‘food for thought’ voor de bijna 90 genodigden waarvan verschillenden direct een camera op zich gericht kregen. Een bijeenkomst over web tv kan namelijk niet zonder web tv. Hoe zeggen Engelsen dat ook al weer? The proof of the pudding is in the eating…


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.