Google koopt Admob voor 750 miljoen dollar, én Gizmo5

Google koopt Admob voor 750 miljoen dollar, én Gizmo5

{title}Google heeft gisteren voor 750 miljoen dollar aandelen Admob gekocht (via: TNW, zie hier persbericht). Admob is een marktplaats voor mobile advertising: het platform levert de techniek en brengt publishers en advertisers bij elkaar. Google zette al stappen met mobile SEA, maar Admob is vooral groot in mobile display advertising. “This deal is not surprising,” schrijft BusinessInsider. Zie ook het persbericht van Admob.

“Mobile advertising has enormous potential as a marketing medium and while this industry is still in the early stages of development, AdMob has already made exceptional progress in a very short time,” zeg Susan Wojcicki, VP product management bij Google in het persbericht. Maar er is meer nieuws. Google heeft, aldus TechCrunch, ook Gizmo5 gekocht. Dat is een VoIP start up: interessant in combinatie met Google Talk. “This looks to me like Gizmo5 will be the glue that puts Google Voice and Google Talk together into a single product. And that product looks a lot like a Skype competitor,” schreef Arrington gisteren op TechCrunch.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Google heeft weer iemand verschrikkelijk rijk gemaakt?

    geplaatst op
  • Gooo Google..

    geplaatst op
  • For instance, Galileo Galilei’s rejection of Aristotle’s law invicta watches of gravity was based on a case study selected by information-oriented sampling and not random sampling. The rejection consisted primarily of a conceptual experiment and later on of a practical one. These experiments, with the benefit of hindsight, are self-evident. Nevertheless, Aristotle’s incorrect view of gravity dominated scientific inquiry for nearly two thousand years before it was falsified. In his experimental thinking, Galileo reasoned as follows: if two objects with the same weight are released from the same height at the same time, they will hit the ground simultaneously, having fallen at guess watches the same speed. If the two objects are then stuck together into one, this object will have double the weight and will according to the Aristotelian view therefore fall faster than the two individual objects. This conclusion seemed contradictory to Galileo. The only way to avoid the contradiction was to eliminate weight as a determinant factor for acceleration in free fall. Galileo’s experimentalism did not involve a large random sample of trials of objects falling from diesel watches a wide range of randomly selected heights under varying wind conditions, and so on. Rather, it was a matter of a single experiment, that is, a case study.(Flyvbjerg, 2006, p. 225-6

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.