MarCom-competenties 2.0: Win ‘Praktijkboek van talent naar performance’

9 november 2009, 13:02

Een (online) marketeer- of communicatieprofessional moet vooral in tijden van economische neergang niet stil te staan. Het selecteren en behouden van talentvol personeel is dé bezigheid van 2009. Wat mij persoonlijk verbaasd is het feit dat wij allen de veranderingen binnen de communicatie- en marketingmix propageren maar onszelf te weinig een spiegel voorhouden. Veranderen wij zelf wel mee in omgevingsbewustzijn, ondernemerschap, coachen wij nog wel juist, zijn we innovatief, creatief genoeg? Tijdens de Performa 2009 in Utrecht spraken we auteurs Edwin van Ijzendoorn en Bastian Müller, de auteurs van het boek ‘Praktijkboek van talent naar performance’.

In het interview geven de auteurs een toelichting op het boek en de zogenaamde TMA Methode. Het TMA competentiemodel staat centraal in het boek als dé methode om talentgericht te ontwikkelen. [PRIJSVRAAG]: Geef antwoord op de volgende vraag en win één van de dertig beschikbare boeken:

Wat is volgens jou dé competentie die in 2010 bij MarCom-deskundigen sterk ontwikkeld moet zijn?

Mail je antwoord (en je huisadres) en korte argumentatie naar redactie[at]marketingfacts.nl. Eerste dertig relevante antwoorden tellen (bloemlezing uit de antwoorden vind je later in de comments).

Patrick Petersen
Senior Online Marketeer en transitie, multi-trainer, auteur, spreker bij AtMost(TV) en @Onlinemarketeer

Vreemde eend Adriaan Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, internationaal spreker en trainer-docent (Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in een focus op pragmatische inspiratie. Senior online strateeg, crossmediaal transitie marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater getipt als nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De excentrieke Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Categorie
Tags

4 Reacties

    mgvandenbroek

    Er is al 1 reactie binnen, en wat voor een. Nog 29 boeken te vergeven….


    9 november 2009 om 19:36
    media

    Vraag is dan ook of je hier niet het verkeerde publiek hebt voor dit boek. Met alle respect voor de auteurs en dit boek, maar we worden de laatste tijd een beetje overspoeld door boeken die gaan over jezelf beter in de markt zetten. Misschien beter om je daarbij te richten op de markten die het moeilijk hebben? Finance? Traditionele Media?


    10 november 2009 om 06:54
    mgvandenbroek

    Ze druppelen nu binnen, de reacties. @marco: je hebt misschien een beetje gelijk. Maar het is wel een waardevol boek!


    10 november 2009 om 07:30
    onlinemarketeerTV

    Denk dat de meerwaarde van een 2.0 consultant meer en meer zit in de competenties; de bedrijfsgevoeligheid, de overtuigskracht, het ge-integreerd denken en.. de accountability (je kennis hard maken en omzetten naar bruikbaar resultaat).

    Boek is praktisch met handige overzichten en checklists. Genoeg reclame. Benieuwd naar de reacties 🙂


    10 november 2009 om 20:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!