MarCom-competenties 2.0: Win ‘Praktijkboek van talent naar performance’
Een (online) marketeer- of communicatieprofessional moet vooral in tijden van economische neergang niet stil te staan. Het selecteren en behouden van talentvol personeel is dé bezigheid van 2009. Wat mij persoonlijk verbaasd is het feit dat wij allen de veranderingen binnen de communicatie- en marketingmix propageren maar onszelf te weinig een spiegel voorhouden. Veranderen wij zelf wel mee in omgevingsbewustzijn, ondernemerschap, coachen wij nog wel juist, zijn we innovatief, creatief genoeg? Tijdens de Performa 2009 in Utrecht spraken we auteurs Edwin van Ijzendoorn en Bastian Müller, de auteurs van het boek ‘Praktijkboek van talent naar performance’.
In het interview geven de auteurs een toelichting op het boek en de zogenaamde TMA Methode. Het TMA competentiemodel staat centraal in het boek als dé methode om talentgericht te ontwikkelen. [PRIJSVRAAG]: Geef antwoord op de volgende vraag en win één van de dertig beschikbare boeken:
Wat is volgens jou dé competentie die in 2010 bij MarCom-deskundigen sterk ontwikkeld moet zijn?
Mail je antwoord (en je huisadres) en korte argumentatie naar redactie[at]marketingfacts.nl. Eerste dertig relevante antwoorden tellen (bloemlezing uit de antwoorden vind je later in de comments).
Er is al 1 reactie binnen, en wat voor een. Nog 29 boeken te vergeven….
Vraag is dan ook of je hier niet het verkeerde publiek hebt voor dit boek. Met alle respect voor de auteurs en dit boek, maar we worden de laatste tijd een beetje overspoeld door boeken die gaan over jezelf beter in de markt zetten. Misschien beter om je daarbij te richten op de markten die het moeilijk hebben? Finance? Traditionele Media?
Ze druppelen nu binnen, de reacties. @marco: je hebt misschien een beetje gelijk. Maar het is wel een waardevol boek!
Denk dat de meerwaarde van een 2.0 consultant meer en meer zit in de competenties; de bedrijfsgevoeligheid, de overtuigskracht, het ge-integreerd denken en.. de accountability (je kennis hard maken en omzetten naar bruikbaar resultaat).
Boek is praktisch met handige overzichten en checklists. Genoeg reclame. Benieuwd naar de reacties 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!