Marketingfacts en Valuewait lanceren Marketingfacts Expert Panel

20 oktober 2009, 09:31

{title}In samenwerking met Valuewait, gespecialiseerd in mobiel onderzoek, lanceert Marketingfacts vandaag met trots het Marketingfacts Expert Panel. Met het M! Expert Panel, waar iedereen die zich bezighoudt met online marketing en media, communicatie en online business aan deel kan nemen, gaan we via de mobiele telefoon informatie verzamelen over de markt voor interactieve online marketing. Dat doen we aan de hand van een aantal onderwerpen, die volgen uit de indeling van het Marketingfacts Jaarboek en de nieuwe, nog in te voeren categorie-indeling op Marketingfacts.nl.

Het onderzoek, dat je via een link per sms (gratis) op je telefoon ontvangt, is gemakkelijk in te vullen in een mobiele browser. Je kunt zelf bepalen op welk tijdstip en in welke frequentie je aan onderzoeken mee wilt doen. Met het beantwoorden van de vragen spaar je values, die je op termijn in kunt wisselen voor producten en wellicht in de toekomst tickets voor (marketing) events. Schrijf je hier in voor het Marketingfacts Expert Panel.

Onderwerpen

In de onderzoeken die we aan het M! Expert Panel zullen voorleggen zijn de (nieuwe) hoofdstukken van het Marketingfacts Jaarboek 2010 leidend:

  • Online advertising
  • Affiliate marketing
  • Social media marketing
  • E-mail marketing
  • Mobile marketing
  • Online video
  • Online branding
  • Customer service
  • E-business
  • Usability & Design
  • Zoekmachine marketing
  • Web analytics

Meer weten over het onderzoek van Valuewait: check de website. Of bekijk dit interview dat ik een tijd geleden had met de oprichter van Valuewait, Jeroen de Rooij. Ook kun je dit artikel lezen: ‘Onderzoek FirstFocus en Valuewait: Verschillen betaalde vs organische zoekresultaten’.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

10 Reacties

    Justin

    Als ik het goed lees kun je alleen meedoen aan het onderzoek via je mobiel? Waarom? En kleurt dat niet ook de antwoorden die je krijgt bij vragen over mobiele marketing?


    20 oktober 2009 om 11:01
    jeroenderooij

    @Justin: Je kunt meedoen met je mobiel maar ook achter je PC. Onderzoek via je mobiel heeft een groot voordeel, je kunt namelijk feedback geven over onderwerpen plaats onafhankelijk. Meedoen op je PC kan door in te loggen op http://www.valuewait.nl.


    20 oktober 2009 om 14:04
    Mathijs van der Kooi

    Heb me aangemeld. Goed initiatief, ben benieuwd of ik morgenochtend in de ov richting m’n werk de sms krijg om aan eerste set vragen te beginnen.


    20 oktober 2009 om 17:43
    Edith

    Erik, sparen kan snel gaan. Op http://www.valuewait.nl bij de FAQ staat: Zo heb je al een Ipod Nano te pakken wanneer je slechts 20 weken 2 minuten per dag meedoet. Een vragensessie bevat doorgaans tussen de 8 en 15 vragen. Per beantwoorde vraag ontvang je 1 value. Een sessie beantwoorden kost je doorgaans 1 a 2 minuten tijd. Mogelijk geeft je dit meer inzicht in de snelheid van sparen.


    21 oktober 2009 om 05:19
    David

    Ben al lid van Valuewait, moet ik mij nu ook aanmelden via bovengenoemde link?


    21 oktober 2009 om 05:35
    Edith

    @David, stuur als je wilt even een e-mail naar info@valuewait.nl, dan helpen we je graag verder, dank je. Vriendelijke groet, Valuewait


    21 oktober 2009 om 06:23
    mgvandenbroek

    @Erik: De content komt inderdaad weer terug op Marketingfacts en gaat op termijn hopelijk een belangrijke input leveren aan het Jaarboek. Schrijf je dus zeker in, en zie dit als een eerste stap in een mooie ontwikkeling.


    21 oktober 2009 om 18:14
    Remi

    Grappig concept! Ik heb me even aangemeld. Jammer dat ik maar 5 minuten fietsen van mijn werk woon, in de trein zitten wordt zo veel leuker 😉


    27 oktober 2009 om 14:44
    mgvandenbroek

    @Remi: En in Groningen hebben ze ook al geen files. Hoe moet dat toch, hoe moet dat toch… 😉


    27 oktober 2009 om 14:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!