Marketingfacts en Valuewait lanceren Marketingfacts Expert Panel

Marketingfacts en Valuewait lanceren Marketingfacts Expert Panel

{title}In samenwerking met Valuewait, gespecialiseerd in mobiel onderzoek, lanceert Marketingfacts vandaag met trots het Marketingfacts Expert Panel. Met het M! Expert Panel, waar iedereen die zich bezighoudt met online marketing en media, communicatie en online business aan deel kan nemen, gaan we via de mobiele telefoon informatie verzamelen over de markt voor interactieve online marketing. Dat doen we aan de hand van een aantal onderwerpen, die volgen uit de indeling van het Marketingfacts Jaarboek en de nieuwe, nog in te voeren categorie-indeling op Marketingfacts.nl.

Het onderzoek, dat je via een link per sms (gratis) op je telefoon ontvangt, is gemakkelijk in te vullen in een mobiele browser. Je kunt zelf bepalen op welk tijdstip en in welke frequentie je aan onderzoeken mee wilt doen. Met het beantwoorden van de vragen spaar je values, die je op termijn in kunt wisselen voor producten en wellicht in de toekomst tickets voor (marketing) events. Schrijf je hier in voor het Marketingfacts Expert Panel.

Onderwerpen

In de onderzoeken die we aan het M! Expert Panel zullen voorleggen zijn de (nieuwe) hoofdstukken van het Marketingfacts Jaarboek 2010 leidend:

  • Online advertising
  • Affiliate marketing
  • Social media marketing
  • E-mail marketing
  • Mobile marketing
  • Online video
  • Online branding
  • Customer service
  • E-business
  • Usability & Design
  • Zoekmachine marketing
  • Web analytics

Meer weten over het onderzoek van Valuewait: check de website. Of bekijk dit interview dat ik een tijd geleden had met de oprichter van Valuewait, Jeroen de Rooij. Ook kun je dit artikel lezen: ‘Onderzoek FirstFocus en Valuewait: Verschillen betaalde vs organische zoekresultaten’.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Als ik het goed lees kun je alleen meedoen aan het onderzoek via je mobiel? Waarom? En kleurt dat niet ook de antwoorden die je krijgt bij vragen over mobiele marketing?

    geplaatst op
  • @Justin: Je kunt meedoen met je mobiel maar ook achter je PC. Onderzoek via je mobiel heeft een groot voordeel, je kunt namelijk feedback geven over onderwerpen plaats onafhankelijk. Meedoen op je PC kan door in te loggen op http://www.valuewait.nl.

    geplaatst op
  • Heb me aangemeld. Goed initiatief, ben benieuwd of ik morgenochtend in de ov richting m'n werk de sms krijg om aan eerste set vragen te beginnen.

    geplaatst op
  • "Op termijn in kunt wisselen voor producten en wellicht in de toekomst tickets voor (marketing) events."

    Mag het misschien een tikkie concreter? Loop ook niet hollend naar de Appie omdat ze adverteren dat hun brood 'scherp geprijsd' is...

    Laat eens zien aan hoeveel onderzoeken je moet deelnemen voor aantal gespecificeerde producten. Zelfs op de site van Valuewait zelf wordt dan niet aangegeven. Mag wel transparanter, zeker als in reacties op eerder artikel wordt aangegeven dat sparen erg langzaam gaat.

    Los van die kado's. Ik zou ook wel deelnemen als de uitkomsten van onderzoeken hier worden gedeeld of worden verwerkt in Jaarboek. Enige dat ik lees is dat de hoofdstukindeling van jaarboek wordt aangehouden. Wordt eea nu wel/niet verwerkt in jaarboek of komt dat hier beschikbaar?

    geplaatst op
  • Erik, sparen kan snel gaan. Op http://www.valuewait.nl bij de FAQ staat: Zo heb je al een Ipod Nano te pakken wanneer je slechts 20 weken 2 minuten per dag meedoet. Een vragensessie bevat doorgaans tussen de 8 en 15 vragen. Per beantwoorde vraag ontvang je 1 value. Een sessie beantwoorden kost je doorgaans 1 a 2 minuten tijd. Mogelijk geeft je dit meer inzicht in de snelheid van sparen.

    geplaatst op
  • Ben al lid van Valuewait, moet ik mij nu ook aanmelden via bovengenoemde link?

    geplaatst op
  • @David, stuur als je wilt even een e-mail naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken), dan helpen we je graag verder, dank je. Vriendelijke groet, Valuewait

    geplaatst op
  • @Erik: De content komt inderdaad weer terug op Marketingfacts en gaat op termijn hopelijk een belangrijke input leveren aan het Jaarboek. Schrijf je dus zeker in, en zie dit als een eerste stap in een mooie ontwikkeling.

    geplaatst op
  • Grappig concept! Ik heb me even aangemeld. Jammer dat ik maar 5 minuten fietsen van mijn werk woon, in de trein zitten wordt zo veel leuker ;-)

    geplaatst op
  • @Remi: En in Groningen hebben ze ook al geen files. Hoe moet dat toch, hoe moet dat toch... ;)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.