2 miljoen euro voor Nederlandse start up Flogs.com

7 oktober 2009, 04:15

{title}De Nederlandse start up Flogs.com heeft in een financieringsronde 2 miloen euro opgehaald bij privé investeerders en de overheid (zie ook: Emerce). Eén van de privé investeerders is internet entrepreneur Michiel Mol, die eerder al geld in het bedrijf stak. De overheid heeft, zo meldt het persbericht van gistermiddag, te kennen gegeven dat zij het innovatieve idee achter de service van Flogs steunen. Flogs is gespecialiseerd in het delen en synchroniseren van evenementen kalenders tussen de meest bekende en voorkomende digitale agenda’s (even eerlijk: ik had er nog nooit van gehoord).

CEO Toon Timmermans: “Het feit dat we in deze economische tijden een dergelijke grote financiering binnen hebben gehaald is een ambassadeur voor onze service. Met deze financiering kunnen we onze service wereldwijd uitrollen. Aan het einde van dit jaar openen we een nieuw kantoor in New York. Het is voor Flogs een belangrijke stap dat we nu top spelers kunnen huren. Ervaren mensen die een professionele invulling geven aan onze sales-, ontwikkeling – en marketing afdelingen”.

Zwaargewichten

Met de financiering heeft Flogs twee toppers uit de online wereld aan te nemen. Ralph Mannheim, voormalig IMG Media Executive met een ruime ervaring in de wereld van voetbal, start als commercieel directeur bij Flogs International. Martijn van Egmond, voormalig Google, neemt de rol van Marketing & Communications manager op zich. De investering, zo meldt Flogs, zal worden gebruikt om de technische ontwikkeling te versnellen en uit te breiden. Daarnaast volgt er een internationale uitbreiding van de sales- en marketing activiteiten.

Over Flogs.com

Flogs in een nieuwe en innovatieve manier om persoonlijke en publieke evenementen te managen. Gebruikers kunnen bladeren door bestaande kalenders (spot, muziek, theater, film, kunt, financiële markten enzovoort)of zelf kalenders maken. Een van de vele voordelen van Flogs is dat een gebruiker kalenders kan delen met vrienden en familie op een platform naar keuze. Flogs werkt met de volgende platformen; Microsoft Outlook, Mozilla Sunbird, Mozilla T-bird, Mac OSX/iCal, Google Calendar, Yahoo Calendar, Windows live en BlackBerry. Ontwikkelingen voor populaire platformen als Facebook, Hyves, iPhone, Android en MySpace staan reeds in de planning.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

10 Reacties

    David van Dam

    Ik ben al een tijdje een tevreden gebruiker van Flogs. Het is een handige tool om direct al je digitale agenda’s bij te werken. Updates worden automatisch opgehaald, waardoor je agenda altijd actueel is.


    7 oktober 2009 om 05:05
    Roy Huiskes

    Ik zie zo niet hoe ik het in iCal of Outlook kan krijgen…

    Ik vind het een hoop geld voor iets waar ik niet direct toekomst in zie, mr goed of ze het nu hieraan uitgeven of aan de ABN bank, weg is het toch 😉


    7 oktober 2009 om 05:51
    Geert Rutten

    Gefeliciteerd Toon en de rest van Flogs! Leuk dat jullie deze mooie dienst nu internationaal kunnen wegzetten. Ben benieuwd naar de komende (technische) ontwikkelingen van jullie.


    7 oktober 2009 om 05:53
    Johan

    Mooi om te zien dat ik deze tijd een NL start-up zoiets voor elkaar krijgt. Felicitatie voor Flogs! Ik ben benieuwd wat ze in de toekomst gaan brengen. Ik hoop mooie apps 🙂


    7 oktober 2009 om 10:47
    Niels

    Ja hehe! Lees ik The Farm, dan lees ik David van Brakel (groot succes die man HAHA), dan lees ik al jaren beste vriendjes van Toon Timmermans (paulineus handelen, noga zwaar vergrijp), dan lees ik Frank Laan en Dennis Moens (nogal in opspraak vanwege Quality Investments), dan lees ik Dick Pesschar (nog zo’n succes nummer). Pfff wat een topper! Betrouwbaar hoor!


    4 juni 2013 om 17:38
    Niels

    Prachtige verhalen. Het eene succes na het andere.

    Zo goed dat je soms denkt dat je zelf heel dom bent!

    Ken je dat?

    Maar…… voetnoot!

    Altijd even nu geen geld.

    Geld is wel onderweg.

    Pakken met geld!

    Dag geld! Dag schuldeisers! Dag soete lieve gerritje!


    4 juni 2013 om 20:19
    Niels

    Altijd strak in het pak

    Er altijd spic en span uitzien!

    Ja want je moet er uitzien alsof je heel veel hebt!

    En alsof je heel veel kunt!

    Maar dat pak? Dat had je wel gekregen omdat je je rijke vriendje net drie pakken bij Oger had aangesmeert.

    En dan kreeg je er zelf ook eentje.

    Hahaha.


    4 juni 2013 om 20:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!