CASE: Grolsch ‘Met wie proost jij?’ TV Commercial

21 september 2009, 06:25

Op 31 juli speelden Moke en JunkieXL op een geheime locatie in de binnenstad van Amsterdam samen op een dakterras. Dit optreden is een vervolg op de opnames van de nieuwe Grolsch TV commercial met beide artiesten in de hoofdrol. Grolsch initieerde het event. Vanaf vrijdag is de destijds opgenomen Grolsch commercial online te vinden. Aanstaande week zal hij op TV te zien zijn.Eind juli vonden de opnames plaats op een dakterras aan de raamstraat midden in het centrum van Amsterdam. Na afloop was er een aangekondigd verrassingsconcert voor de fans, een uur van tevoren werd via de Grolsch Hyve, twitter GrolschLive en per SMS de geheime locatie bekend gemaakt. Hierboven delen we graag de case presentatie van de teasercampagne die wij bij Isobar gedaan hebben. Helaas kunnen we geen gedetailleerde cijfers delen, maar het mechanisme wordt goed uitgelegd denken wij. Hieronder de commercial op YouTube.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Stef de Jong
Social Strateeg bij LikeFriends

Stef is oprichter van het eerste full service social media bureau in Nederland; Human Media. In 2011 ging Human Media samen met een reclame bureau en mobile marketing bureau en veranderde het in het digitale communicatie bureau Isobar. Stef's passie en heldere visie op social media gecombineerd met het ondernemersbloed heeft geleid tot de beslissing om in 2012 te starten met een nieuw social bureau: LikeFriends. LikeFriends dicht het gat tussen hetgeen merken willen vertellen (Identity) en datgene wat mensen willen horen (Perceptie). Dit doen zij met aansprekende en verrassende content. Stef blogt op Marketingfacts en Frankwatching, en is onder andere te vinden via twitter en Linkedin.

Categorie
Tags

4 Reacties

    justin

    Moke en Junkie XL maken prima muziek. Ach, welke artiest snabbelt er niet wat bij tegenwoordig. Een goede vraag is of de actie werkt? Wat zal ik zeggen: Jupiler is lekker bier, maar of ik er na deze actie speciaal naar ga vragen in de kroeg? Ik zal er de volgende keer op letten! 😉


    21 september 2009 om 07:13
    mgvandenbroek

    @basluistert: Das een interessante. Maar er zijn vast wel muziekstromingen waar brouwers duidelijk NIET voor kiezen. Verder hebben de artiesten hier veel meer gedaan dan alleen een nummer ter beschikking gesteld….


    21 september 2009 om 08:34
    swag

    leuke case; goed opgebouwd ‘verhaal’ en leuke actie. Meer bier verkopen zal je via een banner ook niet dus de bedoeling zal zijn dat de actie op andere levels ‘werkt’. Wel weinig innovatief om met zn allen (bier/drank) massaal op muziek te springen als het nieuwe ding om hun merk mee te verkopen of bouwen. Grolsch doet het hier in ieder geval wel door toegevoegde waarde te leveren voor liefhebbers van JunkieXl en Moke


    21 september 2009 om 08:36
    Sarath

    hello there and thank you for your information – I’ve calietnry picked up something new from right here. I did however expertise several technical issues using this website, as I experienced to reload the site many times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your hosting is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will very frequently affect your placement in google and could damage your high quality score if advertising and marketing with Adwords. Well I am adding this RSS to my e-mail and could look out for a lot more of your respective fascinating content. Make sure you update this again soon.


    8 juli 2015 om 01:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!