CASE: Grolsch ‘Met wie proost jij?’ TV Commercial

CASE: Grolsch ‘Met wie proost jij?’ TV Commercial

Op 31 juli speelden Moke en JunkieXL op een geheime locatie in de binnenstad van Amsterdam samen op een dakterras. Dit optreden is een vervolg op de opnames van de nieuwe Grolsch TV commercial met beide artiesten in de hoofdrol. Grolsch initieerde het event. Vanaf vrijdag is de destijds opgenomen Grolsch commercial online te vinden. Aanstaande week zal hij op TV te zien zijn.Eind juli vonden de opnames plaats op een dakterras aan de raamstraat midden in het centrum van Amsterdam. Na afloop was er een aangekondigd verrassingsconcert voor de fans, een uur van tevoren werd via de Grolsch Hyve, twitter GrolschLive en per SMS de geheime locatie bekend gemaakt. Hierboven delen we graag de case presentatie van de teasercampagne die wij bij Isobar gedaan hebben. Helaas kunnen we geen gedetailleerde cijfers delen, maar het mechanisme wordt goed uitgelegd denken wij. Hieronder de commercial op YouTube.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!


Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Moke en Junkie XL maken prima muziek. Ach, welke artiest snabbelt er niet wat bij tegenwoordig. Een goede vraag is of de actie werkt? Wat zal ik zeggen: Jupiler is lekker bier, maar of ik er na deze actie speciaal naar ga vragen in de kroeg? Ik zal er de volgende keer op letten! ;-)

    geplaatst op
  • Muziek & Bier vormt een logische combinatie. Het sluit goed aan bij een bepaalde lifestyle, een strategie die vooral grotere brouwers volgen. Wij schreven onlangs over de muziek in biercommercials, waarbij het opvalt dat brouwers nog geen keuze over het 'soort' muziek waar men geassocieerd mee wil worden gemaakt lijken hebben.

    geplaatst op
  • @basluistert: Das een interessante. Maar er zijn vast wel muziekstromingen waar brouwers duidelijk NIET voor kiezen. Verder hebben de artiesten hier veel meer gedaan dan alleen een nummer ter beschikking gesteld....

    geplaatst op
  • leuke case; goed opgebouwd 'verhaal' en leuke actie. Meer bier verkopen zal je via een banner ook niet dus de bedoeling zal zijn dat de actie op andere levels 'werkt'. Wel weinig innovatief om met zn allen (bier/drank) massaal op muziek te springen als het nieuwe ding om hun merk mee te verkopen of bouwen. Grolsch doet het hier in ieder geval wel door toegevoegde waarde te leveren voor liefhebbers van JunkieXl en Moke

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.