SNS Bank heeft een plekje op het web, maar alleen voor jou

16 september 2009, 06:59

Net bijgekomen van de Deense per-ongeluk-moeder-hoax, krijgen we de volgende – als viral bedoelde YouTubefrutsel – voor ons kiezen. Het moet lijken alsof SNS Bank een leuk intern promofilpje voor webbankieren heeft gemaakt. Op de klanken van Tuintje in m’n hart van Damaru. Gisteren vertoonde EditieNL het filmpje al, aan het eind van de uitzending.

“Omgwtfbbq – wat is dit nu weer? Kwam dit tegen op grote boze internet… Lijkt me intern filmpje van SNS Bank… die nu ook op Youtube staat dus 🙂 Een SNS versie van tuintje in mijn hart – Nou …”,

Zo luidt de begeleidende tekst op het account van ‘vanmaanen22’. Tja. Wie hebben we hier? Marc van Maanen, social media/online marketing. Werkzaam bij SNS Bank als Internet Marketing Manager. Beetje té doorzichtig zo, vindt u ook niet? Niettemin best geinig.

Remco Janssen
Founder & Publisher bij Silicon Canals

Remco Janssen is de Godfather van de Nederlandse startup scene, aldus BNR. Hij is de founder en publisher van Silicon Canals: een nieuwsplatform voor, door en over startups, scale-ups en technologie in Europa.

Categorie
Tags

37 Reacties

    remcojanssencom

    Grappig. Van Maanen heeft opeens z’n profielen aangepast (vergeten screendump te maken). Het zal wel, er zijn nog genoeg sporen dat Marc van Maanen bij SNS hééft gewerkt.

    Xaviera tweet: ’tsja – wat valt daarop te reageren. Het is niet waar. film was voor prezzo –> voor directie over social media.’

    ‘en dat was niet alleen voor intern, maar voor eenmalig. Toen is het bij vanmaanen terechtgekomen: niet via mij overigens.’

    Oké. Het is een leuk liedje. Best catchy. Als het wel is uitgelekt, lachen. Als het bewust is gelekt – slim gedaan!


    16 september 2009 om 08:07
    mgvandenbroek

    Dit is dus:

    – Bijzonder bewust van alle kanten gelekt (redactie M! heeft het via drie afzonderlijke kanalen “gelekt” gekregen)

    – SNS wilde kennelijk HEEL ERG graag dat dit naar buiten kwam. En daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen, want zó leuk is het niet. Zo goed gedaan is het niet. En wtf is eigenlijk de boodschap? Ik vind het eerder schadelijk voor imago SNS dan positief.


    16 september 2009 om 08:57
    Jean-Paul

    Ik vind het niet zo relevant of het doorzichtig is gedaan door SNS of niet. Mocht het een viral zijn, dan is deze geslaagd. Primetime op tv en nu discussie op het internet. Dat is wat een viral beoogd.


    16 september 2009 om 10:14
    media

    Jongens, wat een kritiek op een vooral ludiek bedoeld filmpje. Dat het links en rechts wordt opgepakt laat al zien dat het opvalt en dat men er over praat. De boodschap lijkt me ook duidelijk, de SNS bank wil zich meer online profileren en zoekt daarbij ook de participatie met klanten. Leuk gedaan!


    16 september 2009 om 10:51
    remcojanssencom

    Jongens? Je bedoelt Matthijs, je werknemer (en daar hoef ik linkedin niet voor te checken;-). IK vind het een geinig filmpie, ook niet meer dan dat, maar wel raar dat ze zo spastisch reageren als het lek is ontdekt….


    16 september 2009 om 11:03
    remcojanssencom

    Mooi verhaal. My bad ;-). Maar een ding mis ik. Hoe komt het filmpje toevallig bij jou – en anderen – terecht? Ik durf te wedden dat je ’t best weet…


    16 september 2009 om 16:46
    -Marc van Maanen-

    Remco;

    In tegenstelling tot de te vroeg uitgelekte tekst van de Troonrede zat in het SNS Bank-filmpje geen watermerk :-p

    :Marc


    16 september 2009 om 16:59
    odenhoven

    Bedoeld is prima toch. Wie is er tegenwoordig nog bang om intern bedoelde filmpjes op Youtube te zetten? En elke PR afdeling heeft intussen een cursus Social Media training gehad. Better get used to it. Ik vind het in ieder geval een stuk leuker dan de SNS radio commercials met de zachte g’s erin. Lijkt alsof de SNS zich ook buiten Brabant en Limburg een plek wil geven.


    17 september 2009 om 04:25
    Ingeborg

    Al is het wellicht ‘per ongeluk’ online gezet, SNS laat zien dat de bank geen instituut is, maar een plek waar gewone mensen werken. Best geinig.


    21 september 2009 om 13:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!