Marketeer op zoek naar een baan? Onderscheid jezelf
Via mede blogger Paul van Veenendaal kreeg ik de volgende tip: een Youtube cover letter (motivatiebrief), met een sneufje CV erin. Ik ben zelf een groot voorstander van bijzondere CV’s. Een CV mag niet alleen zeggen dat je iets kan, die moet het ook laten zien. Zoals ik al eerder over creatieve beroepen (designers en dergelijke) schreef, een CV met twee kantjes tekst kan dan echt niet.
Als nieuwe media marketeer moet je je onderscheiden, ook in je sollicitatie. Dat kan door middel van je blog, twitter en netwerk accounts. Het zogenaamde Social CV zoals b.v. Joery Bruijntjes dat mooi heeft opgemaakt. Maar ook door bijvoorbeeld een video (als muziek maken een hobby is en je een beetje kan zingen / gitaarspelen).
Eén van de beste acties is natuurlijk nog steeds die van Bas Gezelle, nu werkend bij Rhinofly, met zijn google talentmaps spoof. Hiermee liet hij zien dat hij goed is in het bedenken van creatieve, out-of-the-box acties, iets waar Rhinofly zeer gecharmeerd van was en hem dus aan baan aanbood.
Het is allemaal onderdeel van personal branding, jezelf positioneren op de arbeidsmarkt. Als je aan de bureaukant aan de slag wil, bij een vooruitstrevendbureau op online media, zijn dit de acties die men kan waarderen. En als een bedrijf de actie die jij geweldig vind niet kan waarderen, is het blijkbaar toch geen geschikte werkgever voor je. Laat je zien als marketeer, ‘vermarket’ jezelf aan je toekomstig werkgever. En als het een echt leuke actie is, mail hem mij en wie weet krijg je aandacht op Marketingfacts!
Haalt het niet bij Barney Stinson’s Video Resumé 🙂
Wat? HOE heet hij? Had hij niet even een wat gemakkelijker artiestennaam aan kunnen nemen hiervoor? 🙂
@Jerry: linkje?
@Annedien: Ja, vooral ook zijn twitternaam (niet klikbaar uiteraard in youtube) heb ik slechts 4 keer moeten overtikken voor ik hem goed had 🙂 Maar ja, je naam kan je niet kiezen…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!