Pak de Polo-actie van Volkswagen succesvol

Pak de Polo-actie van Volkswagen succesvol



De Pak De Polo-actie die op 16 juli startte, heeft zich volgens Marketing Tribune ontwikkeld tot een groot succes. Bij deze actie kan iedereen die de opvallende Polo ziet, de auto aanhouden en proberen er zo veel mogelijk kilometers mee te maken. Acht dagwinnaars maken uiteindelijk kans op het winnen van deze Polo. De actie is live te volgen via internet en daar bestaat ook de mogelijkheid om de auto te ‘sturen’. De multimediale aanpak maakt veel los. Volkswagen ontwikkelde de introductiecampagne van de nieuwe Polo met Achtung.

Sinds de start van de actie hebben al meer dan 122 mensen de auto op straat aangehouden en vervolgens geprobeerd zo veel mogelijk kilometers te maken. Elke bestuurder (m/v) was (en is) live te volgen via de site. De actie wordt in media bestempeld als een online reality serie, die een brug slaat tussen Big Brother en Taxi. De bijrijder, Willem-Paul, ontpopt zich als het jongere neefje van Joris Linssen, en voert de meest uiteenlopende gesprekken met de zeer diverse bestuurders van de Polo. De bezoekersaantallen van de site zijn dan ook indrukwekkend: in de eerste vijf dagen werd de site 185.000 keer bezocht (120.000 unieke bezoekers). Gemiddeld duurde een bezoekje 7:45 minuten en er is al bijna 25.000 uur aan video’s bekeken. Het intoetsen van de zoekterm ‘Pak De Polo’ levert bij Google inmiddels duizenden resultaten op en er wordt flink getwittert over de actie.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 18 reacties op dit artikel

  • Ben overigens wel benieuwd of deze cijfers nu afkomstig zijn uit een persbericht (en dus van het verantwoordelijke bureau Achtung of adverteerder VW) of dat MT dit zelf heeft uitgezocht.

    geplaatst op
  • Dat heeft MT niet zelf uitgezocht, maar het zijn de cijfers van VW zelf.

    geplaatst op
  • Is dit een Persbericht of een Gesponsord artikel?

    geplaatst op
  • @Koos: die vraag stelde ik al in de eerste reactie; ik heb het overgenomen van MT maar vroeg me af waar nu deze cijfers vandaan kwamen (is namelijk wel interessant om naast de uitvoering nu ook eens cijfers te zien van een campagne). Maar het lijkt er op dat het inderdaad afkomstig is uit een persbericht. Nog niet erg, maar zou goed zijn om dat te vermelden.

    geplaatst op
  • Heel wat bezoekers, volgens het persbericht... Hoeveel Polo's zouden er verkocht gaan worden? Of doet dat er niet toe? Het gaat immers fantastisch binnen de automotive branche...

    geplaatst op
  • Beste Marco en Gilles,

    De cijfers komen 1 op 1 uit google analytics en houden wij en Volkswagen nauwlettend bij. De cijfers en met name reacties op de campagne zijn voor ons ook verrassing (en wel een waar we heel blij mee zijn : )

    Gilles, ik kan je alvast melden dat het met de verkoop van de auto ook goed gaat. Dus da's dan ook mooi 'meegenomen'

    groeten,

    Mervyn

    geplaatst op
  • Er zijn genoeg automerken die zich relatief makkelijk het hoofd boven water houden in deze "barre" tijden hoor.

    geplaatst op
  • 2.0 versie van Volg de BMW Rijder?
    http://blog.adforesult.nl/site/entries/volg-de-bmw-rijder/

    geplaatst op
  • Dank voor je reactie Mervyn!

    geplaatst op
  • Mervyn: het lijkt me praktisch onmogelijk nu al conclusies te verbinden aan de resultaten van de campagne mbt de verkoop van Polo's. Deslalniettemin mooie resultaten, dat de campagne vernieuwend en goed uit gevoerd is staat buiten kijf. Gefeliciteerd!

    geplaatst op
  • Gilles,

    Als je heel goed leest : ) zeg ik ook niet dat de verkopen door de campagne komen. En deze sowieso heel moeilijk hard te maken zijn (evenals de directe relatie tussen een tv commercial en sales)

    Mischien wel leuk om te weten is dat zonet uit cijfers bekend werd dat we letterlijk uit elke gemeente van Nederland postcodes ontvangen hebben.. geen dorp waar dit aan voorbij is gegaan.. maar goed dat heeft ook weer niet zoveel te maken met verkoop.

    geplaatst op
  • pak de polo is helemaal niet zon goede reclame, worden heel de week al verkeers regels overtreden, mensen worden voorgetrokken, er worden dingen verzwegen, en er word afgeweken van routes, het is meer een anti reclame dan reclame voor Volkswagen

    geplaatst op
  • En nou nog even leren hoe je een VW waardige tv commercial maakt. Doe het (als je dat niet kunt) dan niet. Actie is wel aardig maar mist alle VW merk gevoel. Is totaal inwisselbaar voor andere auto merken (de BMW proefrit lijkt er ook wel erg veel op). Vond persoonlijk die beatle actie 10 keer beter/leuker en meer des VW.

    geplaatst op
  • Allemaal leuk hoor. Maar wat verteld de campagne mij over de nieuwe polo?
    Zijn in het 'land der activatie' USP's soms uit de boze?
    Of wordt het dan te lastig?

    geplaatst op
  • De kilometers bij de zogenaamde winnaars kloppen zeker niet !

    Kijk eens naar dag 8 :
    Die fijne dame is vanaf de ijsselkade in kampen rechtuit over de N307 naar swifterbant gereden, vlakdaarna is ze aangehouden.
    Aantal kilometers 44..... Ja doei die rit was echt niet meer dan 23KM...check maar !!!

    geplaatst op
  • @Elfje

    Iets verder kijken dan je neus lang is... men kan via een "verdubbelaar spelletje" (geef 3 mensen een knuffel, spring met je kleren aan een rivier in, dat soort dingen) de gereden kilometers verdubbelen. En laat 23x2 nu 46 zijn, dus bijna die 44.

    Voor je iets roept, effe dingen uitzoeken :-)

    geplaatst op
  • @Elfje
    Je kunt de gereden kilometers verdubbelen, vandaar dat 22 x 2 = 44km voor de dagwinnaar van dag 8. Graag even de feiten checken voordat je wat roept ....

    Of het nu een 2.0 versie is van "volg de BMW-rijder" of niet, deze "Pak de Polo" actie heeft duidelijk veel meer publiciteit gehaald. In mijn ogen een zeer geslaagde actie.

    @ slechte polo
    Volgens mij gaat het niet inhoudelijk over "het spelletje" op zich, maar om de publiciteit die er mee gehaald is. Om te spreken van anti-reclame is wel erg ver gezocht ....

    geplaatst op
  • Hey Marco,

    Sorry hoor maar niet iedereen kreeg de kans en/of het aanbod om zijn/haar kilometers te verdubbelen.
    Dit weet ik voor de 100% zeker, uit persoonlijke ervaring en ook van anderen.

    Het gaat er dus gewoon om dat dat dan niet eerlijk is, want iedereen moet gelijke kansen krijgen....toch !!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.