De Pak De Polo-actie die op 16 juli startte, heeft zich volgens Marketing Tribune ontwikkeld tot een groot succes. Bij deze actie kan iedereen die de opvallende Polo ziet, de auto aanhouden en proberen er zo veel mogelijk kilometers mee te maken. Acht dagwinnaars maken uiteindelijk kans op het winnen van deze Polo. De actie is live te volgen via internet en daar bestaat ook de mogelijkheid om de auto te ‘sturen’. De multimediale aanpak maakt veel los. Volkswagen ontwikkelde de introductiecampagne van de nieuwe Polo met Achtung.
Sinds de start van de actie hebben al meer dan 122 mensen de auto op straat aangehouden en vervolgens geprobeerd zo veel mogelijk kilometers te maken. Elke bestuurder (m/v) was (en is) live te volgen via de site. De actie wordt in media bestempeld als een online reality serie, die een brug slaat tussen Big Brother en Taxi. De bijrijder, Willem-Paul, ontpopt zich als het jongere neefje van Joris Linssen, en voert de meest uiteenlopende gesprekken met de zeer diverse bestuurders van de Polo. De bezoekersaantallen van de site zijn dan ook indrukwekkend: in de eerste vijf dagen werd de site 185.000 keer bezocht (120.000 unieke bezoekers). Gemiddeld duurde een bezoekje 7:45 minuten en er is al bijna 25.000 uur aan video’s bekeken. Het intoetsen van de zoekterm ‘Pak De Polo’ levert bij Google inmiddels duizenden resultaten op en er wordt flink getwittert over de actie.