35 Augmented Reality toepassingen

14 juli 2009, 05:47

In dit overzicht van Augmented Reality toepassingen op Bannerblog passeren een aantal bekende voorbeelden de revue. Die van Ray Ban Virtual Mirror is op Bannerblog in ieder geval een stuk minder goed uitgewerkt dan Bram Fasseur hier heeft gedaan. De toepassingen die zijn opgesomd zijn bijna allemaal ‘marker’ based, op de top van de AR-hype cycle zoals Maarten Lens-Fitzgerald het hier beschreef. Blijft interessante materie, en aardig om eens zoveel voorbeelden op een rij te zien.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

9 Reacties

    Koos Koets

    Augmented Reality, het nieuwe Second Life, marketing mensen die bedrijven vragen er miljoenen in te investeren omdat het DE toekomst wordt, ik voorspel dat deze grap over een halfjaar wel voorbij is, 1 keer zien is wel grappig, maar echt nuttig is het niet.


    14 juli 2009 om 10:15
    mgvandenbroek

    @Kjeld: Dank je wel voor deze toevoegingen! Er gebeurt volgens mij veel in de markt, dus je kunt er zo maar druk mee zijn.

    @Koos: Geen al te beste vergelijking. Er zijn al goede voorbeelden van echt praktische toepassingen van AR die ook marketingwise interessant zijn. Natuurlijk is het wachten op de omarming door het grote publiek. Maar een van de pijlers van AR is, zou je kúnnen zeggen, het toevoegen van waarde aan reeds bestaande informatie. Layar is daar een goed voorbeeld van. Nét even anders dan dat bizar commerciele SL.


    14 juli 2009 om 11:33
    Koos Koets

    Gerard, dat werkt al redelijk goed, google picassa gebruikt het volgens mij, hoewel het nu alleen geschikt is voor categoriesering, en niet zozeer voor autorisatie.


    15 juli 2009 om 10:06
    Gerard van Enk

    @Koos ja, gezichtsherkenning voor foto’s werkt al redelijk. Waar ik ’t over heb is gezichtsherkenning in combinatie met Augmented Reality. Je richt je telefoon met camera op een spreker bij een conferentie en je ziet z’n linkedin of slideshare verschijnen, waar je vervolgens naar toe kunt gaan.


    15 juli 2009 om 10:25
    Koos Koets

    Mwoah, gewoon een overzicht van sprekers op de website vind ik toch handiger 🙂


    16 juli 2009 om 10:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!