Shell Campagne: Elke druppel telt

16 juni 2009, 05:47

{title}

BrandBase maakte voor FuelSave van Shell een interactieve commercial: ‘Elke Druppel Telt’. In de hoofdrol: Jeroen van Koningsbrugge. Uit de beschrijving: ‘Door de nieuwe FuelSave-benzine te tanken kunnen automobilisten tot een liter per tank besparen. Zuiniger rijden dus en dat is dan ook het thema van het filmpje.’

Bijna aan het einde van het filmpje word je opeens gebeld door Zeeuws meisje, die naast Van Koningsbrugge in de auto zit. En dan… gebeurt er iets wat je niet had verwacht (zie afbeelding hierboven). Dat is dus de interactieve component aan de commercial. Brandbase noemt dat zelf ‘een sterk staaltje moderne interactieve techniek.’ Nou, nou. Dat valt best mee. Leuk gedaan, dat zeker. Mét Tell a friend optie aan het eind, zoals het hoort. Hier de campagne waar je de test kunt doen.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Peter Bonjernoor

    Hoeveel liter euro loodvrij zou je kunnen kopen van het geld dat dit sterk staaltje moderne interactieve techniek heeft moeten kosten?

    En inderdaad, Gerrit – no way dat ik mijn nummer op zo’n site ga achterlaten.


    16 juni 2009 om 07:43
    Arnold

    Shell… elke druppel telt. Ten eerste vind ik de slogan een beetje viezig klinken, maar dat zal aan mij liggen 😉 Ten tweede denk ik dat Shell genoeg ideeën “on the shelf” heeft om auto’s compleet schoon te kunnen laten rijden maar dat men eerst het idee van fossiele brandstof compleet wil “uitnutten”. Prima, maar een beetje ongeloofwaardig begint het toch wel te worden na tientallen jaren van afkopen van zoveel uitvinders; opkopen van patenten en het intimideren/ridiculiseren van mensen die ECHT innovatief bezig zijn op dit gebied. Shell doet echt he-le-maal niets namelijk! Excusez le mot…

    Met naam en toenaam,

    Arnold Veeman


    18 juni 2009 om 17:11
    mgvandenbroek

    @Arnold: Je hebt gelijk, denk ik. 8 jaar geleden was ik op de AutoRai en daar stond een BMW5 Hydro. Sindsdien…..

    @Peter: Ik heb nog geen vervelend sms-je gehad met spam. Als dat komt meld ik het! 😉


    18 juni 2009 om 17:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief