Shell Campagne: Elke druppel telt

Shell Campagne: Elke druppel telt

{title}

BrandBase maakte voor FuelSave van Shell een interactieve commercial: ‘Elke Druppel Telt’. In de hoofdrol: Jeroen van Koningsbrugge. Uit de beschrijving: ‘Door de nieuwe FuelSave-benzine te tanken kunnen automobilisten tot een liter per tank besparen. Zuiniger rijden dus en dat is dan ook het thema van het filmpje.’

Bijna aan het einde van het filmpje word je opeens gebeld door Zeeuws meisje, die naast Van Koningsbrugge in de auto zit. En dan… gebeurt er iets wat je niet had verwacht (zie afbeelding hierboven). Dat is dus de interactieve component aan de commercial. Brandbase noemt dat zelf ‘een sterk staaltje moderne interactieve techniek.’ Nou, nou. Dat valt best mee. Leuk gedaan, dat zeker. Mét Tell a friend optie aan het eind, zoals het hoort. Hier de campagne waar je de test kunt doen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Het is altijd een beetje eng om een mobiel nummer op te geven op een website. Voor je het weet word je in een bestand geplaatst en krijg je onnoemlijk veel vervelende telefoontjes.

    In de campagne (http://elkedruppel.shell.nl/?module=shell_100k&mode=launch) waar je de test kunt doen, staat een zin die totaal niet logisch loopt:
    Meer dan 100.000 mensen hebben de Shell FuelSave training, gemaakt om brandstof te kunnen besparen, succesvol afgerond.

    Als ze die zin nou anders hadden geformuleerd:
    Meer dan 100.000 mensen hebben de Shell FuelSave training - om brandstof te kunnen besparen - succesvol afgerond.

    Of nog mooier:
    Meer dan 100.000 mensen hebben de Shell FuelSave training succesvol afgerond. Hierdoor weten ze nu hoe ze brandstof kunnen besparen. Wil jij ook weten hoe je succesvol brandstof kan besparen?

    Ik noem maar wat...

    De vragen in de test waren trouwens vrij eenvoudig en niet uitdagend.

    Groeten,
    Gerrit Hartman

    geplaatst op
  • Hoeveel liter euro loodvrij zou je kunnen kopen van het geld dat dit sterk staaltje moderne interactieve techniek heeft moeten kosten?

    En inderdaad, Gerrit - no way dat ik mijn nummer op zo'n site ga achterlaten.

    geplaatst op
  • Shell... elke druppel telt. Ten eerste vind ik de slogan een beetje viezig klinken, maar dat zal aan mij liggen ;) Ten tweede denk ik dat Shell genoeg ideeën "on the shelf" heeft om auto's compleet schoon te kunnen laten rijden maar dat men eerst het idee van fossiele brandstof compleet wil "uitnutten". Prima, maar een beetje ongeloofwaardig begint het toch wel te worden na tientallen jaren van afkopen van zoveel uitvinders; opkopen van patenten en het intimideren/ridiculiseren van mensen die ECHT innovatief bezig zijn op dit gebied. Shell doet echt he-le-maal niets namelijk! Excusez le mot...

    Met naam en toenaam,

    Arnold Veeman

    geplaatst op
  • @Arnold: Je hebt gelijk, denk ik. 8 jaar geleden was ik op de AutoRai en daar stond een BMW5 Hydro. Sindsdien.....

    @Peter: Ik heb nog geen vervelend sms-je gehad met spam. Als dat komt meld ik het! ;-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.