Interview Michel Schaeffer (bol.com): Runner-up Marketeer of the Year

Interview Michel Schaeffer (bol.com): Runner-up Marketeer of the Year

De uitverkiezing tot ‘Marketeer of the Year’ ging tussen Jan Willem Sieburgh en Michel Schaeffer (bol.com). De laatste gaf in het exclusieve interview wat we met de bol.com-topman hadden toe ‘dat hij niet graag verliest’.  Bol.com deed een uitstekende en voorbeeldige marketingpresentatie waarbij doelstellingen en strategie-en zoals de ingezette marktdiversivicatie uitgebreid aan bod kwamen. Beter gezegd: ‘aan bol.com kwamen’. De sessie was een voorbeeldige case van hoe je met doorzetting, Hollandse nuchterheid, marketingvernuft en gewoon lef ook in moeilijke (online) markten marktleider kunt zijn. Bol.com is vooral Top of Mind en na inmiddels zo een 10 jaar een van de sterkere merken van Nederland geworden. Schaeffer geeft ambitieus aan dat ze nog lang niet zijn ‘uitgeBold’. Nieuwe markten met nieuwe kansen (zoals e-books) dienen zich aan. Onderscheid tussen offline en online maakt bol.com al niet meer. Het is de traditionele retail die bang is voor bol.com, niet omgedraaid. In de video behandel ik de ingekomen vraag via Twitter van @Elskamp: ‘Zit de toekomst van bol.com in mobiel?’.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.