De Godfather van New York Pizza bedenkt een promotiestunt die slecht uitpakt…
Credits:
Bureau Selmore
Account: Wencke van Lankveld, Guido van der Meijden, Floor Bongers
Creatie: Diederick Hillenius, Poppe van Pelt
Klant: Philippe Vorst, Bart Jan Wijsman, Martijn Bouman
Producer: Suzanne Huisman
RTV: Patrick Nelemans
Regie: Robert Nylund
Productie: Fat Fred
Geluid: FC Walvisch
Muziek: Gerard et Jerome
Postproductie: HecticElectric
De doelstelling:
Communiceren dat de pizza’s van New York Pizza ‘damn tasty’ en ‘damn cheap’ zijn.
De uitwerking:
Op de werkvloer van een van zijn nevenactiviteiten bedenkt de Godfather van New York Pizza een promotie. Helaas pakt die niet helemaal uit zoals hij gehoopt had.
Het oordeel:
Ik weet niet wat jullie vinden van deze commercial, maar ik vind hem niet geweldig. Over de humor valt natuurlijk te discussiëren, maar dat hou je altijd. Wat ik echter vooral jammer vind is dat de commercial 50 seconden duurt en dat pas in de laatste 6 seconden wordt gezegd hoe lekker en goedkoop de pizza’s van New York Pizza zijn. De echte aanbieding (pepperoni pizza voor 4,99) wordt zelfs in de laatste 2 seconden gestopt. Zou het dan bij deze commercial meer om het corporate imago van New York Pizza gaan dan om de actie die aan de man moet worden gebracht? Verder ben ik van mening dat het niet handig is om je bedrijf neer te zetten als een stel mafiosi die naast pizza’s ook in porno doen, ook al zet je ze nog zo over-the-top neer. Wat vinden jullie?