Newzoo lanceert wereldwijde gameportal

2 juni 2009, 04:07

{title}Newzoo (zie: ‘Newzoo lanceert game advertising en advergaming marktplaats’) gaat internationaal. ‘Vanaf deze zomer zal ook vraag en aanbod op internationaal niveau binnen de games industrie gefaciliteerd worden met een wereldwijde portal en lokale versies in de grote Europese landen inclusief Nederland,’ meldt het persbericht. De nieuwe portal voor Nederland wordt op 11 juni gelanceerd op Festival of Games te Utrecht.

Idee achter deze stap is het toenemende aantal vragen over de gamesindustrie zelf (funding, business modellen, affilates, game sourcing). Partnerships tussen gamebedrijven vinden vaak internationaal plaats. Dus moet je als ‘marktplaats’ ook internationaal opereren. Naast de internationale versie komen er ook portals in, Duitsland en Frankrijk. De brancheorganisatie voor de Nederlandse games industrie Dutch Games Association (DGA) zal het Newzoo platform gebruiken voor de Dutch Games Directory. Thijs Hagoort, co-founder Newzoo:

“Wij zijn Newzoo in 2007 begonnen met als doel om onze diensten en producten ook internationaal aan te bieden. We hebben nu, zeker samen met de aanstaande lancering van de internationale opvolger van Het Nationaal Gaming Onderzoek, een formule gevonden om dit te bereiken. Newzoo heeft uiteindelijk de ambitie op internationaal niveau een belangrijke schakel te worden binnen de games industrie, maar zeker ook tussen gamebedrijven en partijen daarbuiten die met deze sterk groeiende sector aan de slag willen.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!