Review! Gelanceerd

28 mei 2009, 12:30

{title}“Op internet heeft de consument van nu de touwtjes in handen. Online informatie is meer en meer geschreven door de consument zélf: online user generated content neemt een grote vlucht. Consumenten delen ervaringen, reviewen producten, testen, experimenteren en converseren over de bevindingen. Vaak en veel.”

Zo begint het persbericht dat Lenthe Publishers gisteren heeft uitgedaan over het boek van Klaas en Henk Kroezen Review! dat op dit moment in Amsterdam feestelijk gepresenteerd wordt. Review! gaat over het stokpaardje van de heren hier op Marketingfacts.nl: online klantervaringen en beoordelingen. Zowel Marco Derksen als ik zijn er zijdelings bij betrokken geweest. Marco schreef het voorwoord, ik schreef een case over Vodafone. Op de cover van het boek staat mijn eigen klantervaring (na weer eens een draft van het boek doorgespit te hebben): ‘Voer voor web-savvy marketeers’. Om het boek ook daadwerkelijk af te krijgen hebben de heren hemel en aarde moeten bewegen. Maar dat geeft niet meer. Het is er. Klaas en Henk, proficiat!

Uit het persbericht:

“Het boek Review! Het Succes van online mond-tot-mond reclame van Klaas en Henk Kroezen laat zien hoe een nieuwe manier van internetmarketing kan worden toegepast, gebaseerd op de duizenden klantenervaringen die er iedere dag op het internet bij komen. Deze reviews en ervaringen zijn in toenemende mate doorslaggevend voor het wél of juist niét aanschaffen van producten. De auteurs laten zien, dat door het toevoegen van online beoordelingsmogelijkheden, producenten een krachtig communicatiemiddel aan hun websites kúnnen toevoegen. Kúnnen, want de omgang met online klantervaringen vergt voor een bedrijf transparantie, geduld en durf. Wanneer dit op een goede wijze gedaan wordt, betekent dit winst op vele vlakken: snellere signalering en reactie op klachten, inzicht in hoe bedrijfsprocessen en producten beter aan te sluiten zijn op de klant en last but not least hoe positieve klanten de belangrijkste verkopers van je producten kunnen worden. “

Review! Het Succes van online mond-tot-mond reclame

Henk en Klaas Kroezen

ISBN: 978-90-75458-51-0

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

9 Reacties

    Hanzel

    Gefeliciteerd Klaas en Henk! Helaas kan ik er vanmiddag niet bij zijn, maar ik zal met veel plezier het boek lezen.


    28 mei 2009 om 12:41
    Wouter

    Erg leuk! Ik ga het aanschaffen zodra het beschikbaar is..


    28 mei 2009 om 13:40
    Alex Bloemendal

    Henk, Klaas, gefeliciteerd!

    De eerste order is geplaatst!… ook ik kon er niet bij zijn, maar ga graag jullie boek lezen zodra de bestelling binnen is.


    28 mei 2009 om 13:40
    Daan

    Klaas, Henk, gefeliciteerd! Het is mooi om te zien hoe ambitie verwezenlijkt wordt. Dat is het voor nu, MF via de iPhone is niet ideaal. Nogmaals, gefeliciteerd!


    28 mei 2009 om 17:50
    Maarten Fijnaut

    Super jongens, met veel plezier door het nieuwe boek heen gebladerd. Ziet er goed uit, ik ga het binnenkort lezen. Succes met de vervolgstappen bij WUA! Het heeft even geduurd, maar het lange werk is niet voor niets geweest, TOP!


    29 mei 2009 om 15:15
    kroezen

    Iedereen onwijs bedankt voor de felicitaties!!

    Ik ben benieuwd naar jullie review over het boek!


    29 mei 2009 om 15:30
    evroekel

    Toegevoegd aan mijn lijstje voor de vakantie aan te schaffen boeken, maar moet er eerst nog 1 uitlezen;-) Gefeliciteerd Klaas en Henk!


    29 mei 2009 om 15:53
    Henk Kroezen

    Iedereen bedankt voor de vele leuke reacties! Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van het boek en dat het helpt bij het beter en meer betrekken van klanten bij websites!


    29 mei 2009 om 18:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!