• Usability & design
    wordt gesponsord door

Weekoverzicht Webanalisten (45): Google Analytics plugin, wedstrijd en dramatische wijzigingen

Weekoverzicht Webanalisten (45): Google Analytics plugin, wedstrijd en dramatische wijzigingen

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • Wedstrijd: win entreekaarten voor het webanalytics congres!
  • Google Analytics Mozilla plugin, I love it.
  • Test dramatisch en doelgericht.

Wedstrijd: win entreekaarten voor het webanalytics congres!

Op donderdag 28 mei 2009 vindt in het Okura hotel in Amsterdam het jaarlijkse webanalyticscongres plaats. Webanalisten.nl is een jaar geleden gestart op dit congres en is dit jaar mediapartner en mede programmaplanner. Het 1 jarig bestaan van webanalisten.nl willen we graag vieren met een verloting van entreekaarten voor dit congres. Wie heeft de beste toekomstblok op het web analytics spel? Lees hier hoe je kans maakt op deze kaarten.

Google Analytics Mozilla plugin, I love it.

Andre Domenicus bespreekt in een artikel een plugin van Mozilla voor Google Analytics waarmee je de mogelijkheid hebt om snel nieuwe inzichten te krijgen in je trafficbronnen. Simple, perfectly integrated, unobtrusive. I love it!, volgens een review.

De makers van de plugin, Juice Analytics, kwamen met dit idee vanuit de praktijk. Iedere dag kijken naar de Top 10 verwijzende sites brengt weinig inzichten. Wat we nodig hebben is verandering. Bekijk hier welke mogelijkheden de plugin je biedt.

Test dramatisch en doelgericht

Multivariate testing is een geweldige methode om te leren hoe je de conversie van je webpagina kunt verbeteren en dit ook in de praktijk brengen. Met de komst van Google Website Optimizer is deze techniek voor een brede markt toegankelijk geworden. Bij grootschalig, niet begeleid gebruik ontstaat dan vanzelf verloren tijd. Verloren tijd omdat de techniek niet doordacht genoeg wordt gebruikt. Er wordt getest omdat er getest kan worden… Ton Wesseling geeft vanuit zijn praktijkervaring 2 tips hoe dit voorkomen kan worden.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.