eMarketer wijzigt analyse advertising op social networks

eMarketer wijzigt analyse advertising op social networks

eMarketer voorspelt in een gewijzigde analyse dat de advertentiebestedingen op social networks in de VS lager uit zullen vallen dan in een eerdere berekening. Problemen bij MySpace (eMarketer spreekt van een ‘shortfall’) is de belangrijkste reden voor de herberekening. De bestedingen komen volgens eMarketer uit op 1,14 miljard in plaats van 1,18 miljard in 2008. Dat is ‘a significant turnaround from previous years. Spending grew an estimated 33% in 2008 and 129% in 2007.’

In een eerdere voorspelling (december) ‘berekende’ eMarketer dat marketeers voor 630 miljoen advertentiedollars zouden uitgeven op MySpace in 2009. Dat bedrag is nu bijgesteld tot 585 miljoen. Dat is een daling van 15 procent in vergelijking met 2008. En het komt allemaal door MySpace.

{title}Rupert Murdoch’s News Corp. maakte begin deze maand bekend dat Fox Interactive Media een ad-drop meemaakt van 16 procent in het eerste kwartaal van 2009, vergeleken met een jaar eerder. MySpace, schrijft eMarketer, is voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor de omzet in deze tak.

Het gaat niet lekker met MySpace, schreef Marco Derksen ook al hier. De traffic loopt naar benenden, en de advertising opbrengsten dalen dus ook stevig door. Andere social networks profiteren.

De analyse over de ‘val’ van MySpace en advertising op andere social networks:

“The challenges facing MySpace do not necessarily mean that other companies operating in the social network space will have similar problems. Facebook, for example, is expected to increase its US ad revenues 9.5% in 2009, to $230 million, while US ad spending on widgets and applications is projected to reach $70 million, up 75% from 2008 (albeit from a very small base). US spending on all other social network sites combined is expected to rise 1.5% to $345 million.”


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • daar ga je dan straks als Hyves met 30 man sales voor Advertising wordt er niet geklikt...

    geplaatst op
  • ja zonde, hetzelde voor al die andere sites als facebook enz, maar daar zal het wel langer mee duren omdat ze groter zijn denk ik.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.