Nike+ Challenge Men vs. Women (vervolg)

Nike+ Challenge Men vs. Women (vervolg)



Van 13 maart tot 19 april daagde Nike via de hardloopcommunity Nikeplus.com, mannen en vrouwen uit om mee te doen aan de officiële Nike+ Challenge Men vs. Women. De wereldwijde campagne werd ondersteund door een tv-commercial met actrice Eva Longoria en haar man, basketballer Tony Parker (zie ook: NikePlus TV). De challenge is overduidelijk gewonnen door de mannen die ruim 1 miljoen km liepen met een gemiddelde van 14,45 km per persoon. De vrouwen bleven met ruim 450.000 km op minder dan de helft steken.

Maar de strijd gaat verder. Op de wesbite van Nike+ lezen we dat de volgende challenge loopt van 1 mei tot 31 mei 2009. Ben benieuwd of Nike daarvoor de volgende interactieve bannercampagne heeft opgezet of dat het gaat om een hoax:



Nike+ Trash Talk Banner


Delen



Er zijn 16 reacties op dit artikel

  • De internationale campagne is weer geweldig gemaakt door 72 and Sunny. De mensen die al bijna 20 jaar achter het merk Nike werken. Helaas heeft Nederland ook een locale campagne die het merk eerder kapot maakt dan goed doet. Ik weet niet welk bureau dit maakt maar deze mensen hebben duidelijk totaal geen gevoel voor het merk Nike.
    Hopelijk schuiven de marketeers van Nike deze internationale campagne in Nederland weer naar voren en verlos ons a.u.b. van de middelmatigheid die de Nederlandse campagne brengt.

    geplaatst op
  • @Lisa: wat is de Nederlandse campagne van Nike eigenlijk? Ik heb eerlijk gezegd nog geen speciale Nederlandse campagne hiervoor gezien. Jij wel?

    geplaatst op
  • @lisa - hoe kom je hierbij? Ik heb in het verleden genoeg met Nike te maken gehad (was mediaplanner voor ze) en de banners werden elke keer weer door andere (vaak internationale) bureaus gemaakt.... de ene keer beter dan de andere.

    Dat ze 20 jaar achter het merk Nike werken vind ik niet zo interessant... had het interessanter gevonden als ze al 20 jaar VOOR nike werkten ;-p

    En ja, soms kwam het van een lokale sitebouower ('k noem geen namen) die dacht de banners er wel even bij te kunnen doen, en dan kreeg je bijvoobeeld banners van 4 MB - en dan vonden ze het vreemd dat dat niet online kon ;-)
    het uiteindelijke resultaat was om te huilen... net als de cijfers die er uit voortkwamen.

    geplaatst op
  • koningwoning
    Die mensen waar jij even slim over wil zijn hebben Nike gemaakt tot wat het nu is. Jij zat toen nog waarschijnlijk te denken wat voor studie je wil gaan doen.
    Beetje respect voor deze mensen die onder de vlag van Wieden & Kennedy gelijk met Nike zijn gegroeit.
    Wel erg grappig dat een mediaplanner (...) hier een uitspraak over durft te doen.

    geplaatst op
  • @Lisa: In plaats van te vervallen in persoonlijk touwtrekken, lijkt het me wel aardig als je 'ns aangeeft over welke NL campagne je het hebt?

    geplaatst op
  • Hier een Nederlands filmpje.
    Bureau is SWH zag ik trouwens.
    http://www.youtube.com/watch?v=CEVqVbNRJe4
    -
    Zie je wat ik bedoel? Het niveau verschil. Dit is een regelrechte verkrachting van een top campagne

    geplaatst op
  • Mhja, dit is wel slecht gedaan inderdaad. Wél 16000 keer bekeken.

    geplaatst op
  • 16000 keer is niet veel op Youtube.
    Is een klein Nederlands dorpje.

    geplaatst op
  • @lisa - sinds wanneer mag iemand die materiaal ontvangt van 4 MB niet zeggen dat dat wel iets meer is dan de standaard 30 Kb -en als je die specs hebt ontvangen, dat je dan dom bezig bent?

    W+K heb je mij niet over gehoord - maakten altijd briljant materiaal.... maar niet het online materiaal.
    Dat werd door allerlei bureaus in de UK, in Zweden en Dld gemaakt.
    Alleen voor non-internationale campagnes waar een bureau op de hoek voor werd gevraagd kwam het materiaal far below par aanzetten. Dat was altijd huilenswaardig - vooral ook de resultaten.
    Ik heb het hier over een vier-vijf jaar terug overigens.

    FYI: grappig dat iemand die anoniem wil blijven (geen link achter naam) naar aanleiding van een opmerking over niet dicht bij specs in de buurt komen iets wil zeggen over mediaplanners.
    touchy?
    lukt het jullie niet om binnen specs te blijven?
    Dan zou ik vooral anderen proberen in een kwaad daglicht te stellen....

    Er zijn zat reclamebureaus in NL die dit wel kunnen... vaak hebben ze een eigen flashprogrammeur en snappen zij dat een banner niet een 1-op-1 doorvertaling moet zijn van je offline campagne of je site, maar dat je de kracht van het medium moet gebruiken. Degenen die dat snappen maken geweldig mooie creaties die goed werken en het gewenste effect behalen....
    de rest van de bureaus laat ik me niet over uit
    .
    Hoeveel kun jij zeggen over effectief inzetten van materiaal? ik hoor graag je verhaal of zie je link tegemoet. Anders zou ik maar wijselijk mijn mond houden.

    geplaatst op
  • koningwoning
    Anoniem? Wat was je naam ook weer?

    geplaatst op
  • De mannen hebben gewonnen dankzij mij

    geplaatst op
  • @lisa - maar wat heeft dat YouTube filmpje te maken met de bannering die in het filmpje van het artikel wordt getoond?

    over de bannering is mijn vraag wel een klein beetje hoeveel mensen echt iets in de banner hebben gezet.... de oneliners welke ik in het filmpje zag komt de helft zo uit de pen van een copywriter... is net iets te gevat om allemaal echt te zijn.
    Bovendien zag ik nergens het effect... hoeveel mensen reageerden?
    hoeveel mensen zagen die reacties.... etc?
    Heel leuk idee / maar als maar 3 mensen echt gereageerd hebben dan heb je er zo weinig aan.....

    Ik vind dit YouTube filmpje overigens ook echt stom.... als je enigszins weet hoe marathonlopers in elkaar steken dan weet je dat men vs. women bij hen helemaal niet geldt. Dus is deze reactie nog overdrevener dan die van dat kind wat een Wii voor kerst krijgt http://tinyurl.com/djwkrc

    geplaatst op
  • @lisa - mijn naam is Eric Woning..... maar als je gewoon op de link (naam = clickable als je de url neerzet) had geklikt was je of bij mijn Twitter of bij mijn LinkedIn account gekomen. Op twitter staat dezelfde link naar mijn Linkedin.

    Maar nu nog graag een iets kwalitatievere reactie... over het artikel in plaats van over mij.

    geplaatst op
  • Pardon, hier de goede link: http://www.vimeo.com/3683980

    geplaatst op
  • @Matthijs: gaaf, thanks :)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.