Mind the Gap

27 april 2009, 07:45

{title}Voor Facts Inside dit keer een verzoek om bijval of commentaar. Kwestie waar DeMeter, jongeren- of beter de beginnersvereniging rond het meanderende thema Direct Marketing, mee komt. DeMeter organiseert op 19 mei een bijeenkomst rond de De Toekomst van DM, met mooie sprekers als Ben Tiggelaar, Vincent Everts en Rick Nieman. Eén van de organisatoren namens DeMeter, Sheila Koster van TDA Almere draagt een stelling aan, of misschien meer een observatie dat het titel/thema van dit jaar ‘Mind The Gap!’ toelicht: ‘The Gap verwijst naar de mogelijkheden die op niveau 4 liggen, bureaus die hun opdrachtgevers voorlichten op niveau 3, niveau 2 mogen offeren en we mogen weer blij zijn als we 1 mogen uitvoeren. Terwijl consumenten liever verrast willen worden door bijvoorbeeld 2 of 3.’

Strekking of stelling: als marketeer wil je graag presteren op het toppunt van je kunnen, maar merken kiezen nog te vaak voor een veilige weg, waarmee ze in feite hun klant mee tekort doen. Ofwel, mind the gap.’ Herkent u dat, wat is eraan te doen, hoort dat er niet gewoon bij en waar laat je de niet gebruikte ideeën? Hier? Lijden we een beetje teveel aan het ‘nu even niet’ virus?

Luuk Ros
Editor in Chief Marketingfacts bij Marketingfacts - NIMA

Door het Nederlands Instituut voor Marketing in januari van 2018 gedelegeerd als HR van Marketingfacts, maar nog altijd stevig verbonden aan de beroepsvereniging voor professionals in Marketing, Communicatie en Sales.Studeerde in 1995 af (hbo Communicatie) en werkte bij een aantal corporates (Albert Heijn, Debitel en Praxis), bureaus (Van Oorschot, Coebergh), maar vooral bij B2B-vakmedia (Telecommerce, Tijdschrift voor Marketing, Marketingonline, MarketingTribune).Marketing-nerd. Professional Consumer. Retailmarketing. Leest/luistert/kijkt alles wat los en vast zit over innovatie in marketing. Bedenker van de NIMA Marketing Day.

COMMUNITY
Categorie
Tags

1 Reactie

    Aukje Metz

    The Gap hoort er inderdaad een beetje bij. Toch is het vaak een kwestie van onbegrip aan de klantzijde . Wat mensen niet snappen, gaan ze ook niet doen.

    Dus ‘kijk naar je eige’.

    Wees er bewust van dat je als marketeer voorop loopt als het gaat om nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden. Het jargon wat we bezigen helpt ook al niet. De oplossing om the gap te verkleinen zou kunnen zijn: Gebruik metaforen die voor je klant te begrijpen zijn om uit te leggen wat je beoogt, vermijd jargon en last but not least. Als je zo overtuigd bent van de geweldige plannen, doe dan iets met shared revenue. Daarmee neem je een deel van de onzekerheid zeker weg.

    Stop whining about it en ga er iets mee doen.

    Aukje


    27 april 2009 at 09:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief