LinkedIn heeft geruisloos een innovatie in het Direct Ads systeem doorgevoerd waardoor deze opeens erg interessant is geworden voor Nederlandse gebruikers. Je kan nu getarget tekstadvertenties plaatsen binnen dit populaire platform op basis van CPM of CPC. Naast deze advertentiemogelijkheid kan er ook informatie verkregen worden over de gebruikers van dit populaire zakelijke netwerk.
Op Tribal Talk heb ik gisteren een uitgebreide blogpost geplaatst over de exacte werkwijze, de mogelijkheden en de kosten van LinkedIn Direct Ads, compleet met stappenplan en visuals. Hieronder staat een korte samenvatting:
LinkedIn heeft op iedere profiel- en persoonlijke startpagina een positie gereserveerd voor advertenties. Dit kan een reguliere banner, LinkedIn promo of een tekstadvertentie zijn uit het Direct Ads netwerk. Nu het mogelijk is geworden om de tekstadvertenties te targeten op Nederlandse gebruikers biedt dit voldoende kansen om bij verschillende doelgroepen onder de aandacht te komen.
De advertentie lijkt qua opmaak en functionaliteit veel op een Google Adwords tekstadvertentie. Zo is het onder andere mogelijk om zelf een zichtbare URL te bepalen welke verwijst naar een externe webpagina. Een mooie functionaliteit is de link onderaan de advertentie. Deze verwijst naar de profielpagina van diegene die de advertentie geplaatst heeft. Het is dus altijd duidelijk wie de afzender is.
Hoe zou je gebruik kunnen maken van LinkedIn Direct Ads?
- Werven van nieuwe medewerkers binnen een specifieke branche of industrie
- Opleidingen, cursussen en trainingen onder de aandacht brengen
- Het vergroten van jouw naamsbekendheid binnen een specifieke doelgroep
- Consultants kunnen hun specialisme onder de aandacht brengen
- Het promoten van specialistische producten bij de doelgroep
Ik denk dat het bovenstaande lijstje nog verder aangevuld kan worden. Als er nu een business opportunity bij jou te binnen schiet, graag in de comments!