Sony Bravia zet in op ‘Interest Based Adverteren’

Sony Bravia zet in op ‘Interest Based Adverteren’

{title}

Sony Bravia heeft gisteren een grote campagne op YouTube gelanceerd. Groot omdat deze in negen landen tegelijk loopt: UK, Frankrijk, Italië, Duitsland, Spanje, Nederland, Polen, Rusland en Zweden. En groot om dat Sony op meerdere hompepage take overs, brandchannels, en InVideo Ads inzet. De campagne is zo getimed dat hij gelijk loopt met de UEFA Champions League kwartfinales, halve finales en finales.

Dit is één van de eerste implementaties van Interest based Adverteren op YouTube (zie artikel M!). Sony behoort tot een selecte groep waar YouTube/Google de nieuwe manier van adverteren mee beta test. Verder is het de grootste YouTube Homepage take over in EMEA (9 landen tegelijk) ooit.

Benjamin Faes, Head of YouTube and Display, EMEA:

“We vinden het geweldig om deze ambitieuze campagne op YouTube te hebben lopen door heel Europa. Sony en hun bureau OMD hebben ervoor gekozen om de hoogst mogelijke kwaliteit inventory en formaten te gebruiken om de innovativiteit van de Bravia lijn te laten zien. Ze maken hierbij gebruik van de de nieuwste advertentiemogelijkheden op YouTube; Interest based adverteren, waarbij gefocust wordt op YouTube gebruikers in de categorie sport fanaten en ons nieuwe Premium Masthead formaat, die Sony tegelijkertijd in 9 verschillende Europese markten heeft lopen, met een bereik van meer dan 15 miljoen unieke YouTube gebruikers per dag’.

Een voorbeeld van de campagne zie je hier. Interessant om te zien dat Sony Bravia gebruik maakt van Interest Based Adverteren op YouTube. De grote campagne zal vast de nodige marketing euro’s of dollars hebben gekost. Ik ben benieuwd of ze dit gaan terugverdienen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Het succes van dat delicate samenspel is afhankelijk van veel factoren. Traditionele media immers wordt al een halve eeuw opgehangen aan doelgroepen met socio-demografische definities (leeftijd, inkomen, gezinssamenstelling, regio), de amoebe-vormige kerngroepen in vooral het digitale domein worden veelal gevat door gedrag, motief en (al dan niet tijdelijke) gelijkstemming (sport, uitgaan, muziek). Zo’n “human cluster” bepaald de keuze voor de inzet van één of meerdere media infrastructuren al dan niet in combinatie met bijvoorbeeld evenementen.

    http://www.marketingfacts.nl/berichten/20061001_van_monoloog_naar_dialoog

    geplaatst op
  • Volgens mij heeft het vooral ook te maken om met low budget toch een beetje bereik te creeren. Sony probeert (en af en toe happen er ook nog eens partijen) bij uitgevers advertentie's in te kopen tegen playstation 3's. Volgens mij is de consumentenelectronica op dit moment een redelijk ongezonde branche.

    geplaatst op
  • Volgens mij is dit niet meer dan een redelijk standaard campagne. Waar zit het onderscheidend vermogen? In het kiezen voor een specifieke interesse?
    Da's toch niet nieuw?

    Bovendien vind ik dat deze manieren van adverteren intrusive zijn. De bezoeker krijgt weer een advertentie in zijn maag gesplitst die hij niet kan vermijden. Daart komt steeds meer verzet tegen en het kan je merk juist schaden. Dat advies had OMD moeten geven aan Sony.
    Dat zorgt voor negatieve naambekendheid.

    In plaats van breed in te zetten op standaard manieren was het wellicht handiger geweest om een platform te beginnen waar iedereen hoge kwaliteit video kon produceren of iets dergelijks. Dat ondersteunt de kwaliteit van de Bravia, en niet de portomonee van OMD.

    Vergeef me, maar ik verzet me steeds meer tegen het niet voldoende meedenken van mediabureaus. U heeft een vraag en wij geven antwoord. Draai het alsjeblieft om mensen en help de adverteerder optimaal gebruik te maken van nieuwe kansen door hem goed te adviseren. Pro-actief in plaats van reactief.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.