Patrick van Zijl over e-marketing strategie Terra Travel

2 april 2009, 04:41


De reisbranche heeft het moeilijk dit jaar. Vanwege de recessie blijft het aantal boekingen achter. Het lijkt erop dat de gemiddelde consument bezuinigt op zijn welverdiende vakantie. Wat doe je dan als online marketeer van een reisorganisatie? Ik sprak hierover met Patrick van Zijl. Hij is verantwoordelijk voor de e-marketing van Terra Travel, bekend van SUMMUM.nl en Baobab reizen. Van Zijl vertelt over zijn plannen voor 2009 en de ontwikkelingen in de branche.

Marloes Eshuis werkt als Communicatie- en Recruitmentmanager bij AdLantic Online Advertising, een Online Mediabureau dat reclamecampagnes op Internet verzorgt. Marloes is na haar studie Communicatie- en Informatiewetenschappen in Groningen naar Utrecht verhuisd en werkt sinds maart 2007 bij AdLantic.

Categorie
Tags

10 Reacties

    Tim S.

    Wat een inzichten! Ik ben er stil van….


    2 april 2009 om 09:27
    Paul Hottinga

    Vaak wordt affiliate marketing genoemd, echter is dit niet de oplossing.

    Er wordt eigenlijk aangegeven dat een CP(a) dus belangrijk is, in mijn ogen kan dit op veel meer manieren dan alleen bij affiliate partijen.

    Beetje kort door de bocht.


    2 april 2009 om 11:22
    maarten stramrood

    Ik zie weer een mooie klus in het verschiet.


    2 april 2009 om 12:01
    mgvandenbroek

    @Tim S.: Je bent niet onder de indruk? Misschien handig om met een paar zinnen toe te lichten waarom niet, if so? 😉


    2 april 2009 om 12:08
    Tim S.

    @Matthijs. Het leek me vanzelfsprekend maar bij deze dan;

    Zijn plan voor 2009 is focus op sales (nee echt?). Dat te doen via affiliate marketing en Adwords (baanbrekend zeg!).

    Algemene ontwikkeling in de branche is dat affiliate marketing groeiende is (dat is al jaren aan het groeien)

    Verschil met andere branches; reisbranches lopen voorop omdat ze zich moeten onderscheiden vd concurrentie? (Uuhhhh riiiiight?)

    Hoe gaat men met de crisis om? Antwoord dat niet relevant is op de vraag.

    Doelgroep wordt breder na de crisis, dat vind ik dan wel weer nuttig.


    2 april 2009 om 12:55
    mgvandenbroek

    @Tim: Kijk, constructief! 😉

    “Doelgroep wordt breder na de crisis, dat vind ik dan wel weer nuttig.” Ik ook!


    2 april 2009 om 13:12
    MarloesE

    In dit interview vertelt Patrick waar hij mee bezig is. Hij claimt dan ook niet dat hij baanbrekend werk verricht of koploper is op online marketing gebied. Ik denk dat je dit interview meer moet zien als een verslag van wat Terra doet en niet als een stuk waarin Patrick zich profileert als een marketing-goeroe.


    2 april 2009 om 13:13
    Tim S.

    @ Marloes, in dat geval heb je wel gelijk.

    Echter vind ik MarketingFacts.nl dan niet geschikt om zoiets te plaatsen. Hier verwacht ik toch wel wat meer diepgang en ontwikkeling. Wellicht sprake van een gevalletje “kliekjes/vriendjes”. Of een gevalletje “wees niet ZO kritisch en lees lekker verder”. You name it!


    2 april 2009 om 13:47
    Philippe van Ooteghem

    @ Marloes, misschien is het leuk om de volgende keer een interview bij Tim af te nemen. Hoe gaat hij om met de crisis, welke baanbrekende concepten gebruikt, hij, etc.

    @Tim, heb je interesse?


    2 april 2009 om 13:48
    Tim S.

    @Phillippe

    Interesse is er zeker. Als rookie lijkt het me niet verkeerd om nu al mijn naam en visie aan de marketing-wereld te laten zien/horen. Echter denk ik niet dat veel mensen er op zitten te wachten, wellicht in de toekomst.

    Mailen kan je altijd naar tim@sam-media.com joh!


    3 april 2009 om 06:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!